Gå til innhold

Halsbrann!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen gode tips??

Jeg har så veldig halsbrann, jeg er ikke gravid, men likevel så blir det skikkelig ille hver kveld nå......

Hva kan jeg gjøre og hva kan grunnen være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Refluks, magesyre som kommer opp igjen

Drikk melk, spis lovehearts eller kjøp linktabletter på apoteket

Skrevet

Har også blitt plaget med det etter siste graviditet - irriterende.

Spiser du feit mat? Sterk mat? Masse kaffi?

Gaviscon virker i hvertfall.

Skrevet

Unngå sterk krydret mat, unngå å spise sent på kvelden, og ligg med hodet litt hevet...

Skrevet

Jeg er plaget med halsbrann og det er pga reflux. Dvs åpen lukkemuskel mellom magesekk og spiserør, så magesekken til tider vrenger seg opp i spiserøret......Går på medisin og har gjort i mange år, men venter på operasjon:)

Kontakt legen og be om en gastroskopi undersøkelse...

Skrevet

De har flere alternativer på apotektet, og helsekosten! Ta deg en runde:-)

Skrevet

Love hearts funket for meg da jeg var gravid. Kan jo hende det virker for deg selv om du ikke er gravid. Ellers får du jo kjøpt ting på apoteket...

Kan det være noe med kosten som gjør at du har fått dette? Spist noe nytt i det siste?

Skrevet

Det kan være så mangt, men som regel forbundet med hva du spiser og drikker. Kaffe, te, fet mat, alkohol, røyking og sjokolade produserer mye mageyre. Men det kan også være så enkelt at du ikke tygger maten din skikkelig, eller spiser for mye om gangen.

Fiberik kost og mye vann får fart på fordøyelsen og man reduserer dermed faren for å produsere for mye magesyre.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Kanskje det er kaffe som gjør det da....

Pleier ikke drikke så mye av det, men de 3 siste dagene har jeg hatt venninner til lunsj og har derfor drukket noen kopper....

Ingen kaffe i morgen ihvertfall!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...