lykken på jord Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 han er 17 kg og 107 cm og skal ha anestesi i forbinnelse med en liten operasjon om 3 uker..
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 da mitt barn skulle få dren i ørene gikk det veldig greit med full bedøvelse. de overvåker det veldig nøye så tror det skal gå greit..
Pixie Power Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 Vår har fått det fire ganger, var mindre enn din. Gikk bra, det. Må man så må man... Det er vel en viss risiko forbundet med det for alle mennesker, det gjelder det meste her i verden. De vet hva de driver med, og tar ingen sjanser :-)
lykken på jord Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. januar 2008 Okei, men hvordan er de når de våkner opp fra narkosen?? Hvor lang tid tar det før han våkner etter operasjonen?
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #5 Skrevet 24. januar 2008 Å bli lagt i full narkose er alltid "riski" ja, jo lenger og dypere narkose jo verre, men riskoen for at noe skal gå glat er jo likevel helt utrolig minimal da! Bare tenk på hvor mange f.eks dren-operasjoner som utføres på små barn hver eneste dag uten at noe galt skjer? Men det er viktig at barnet er friskt. Vår mellomste opererte inn dren når han var 2 år og vi måtte melde avbud to ganger fordi han hadde hatt litt feber dagen før og var litt forkjølet, han måtte være 100% frisk før de ville legge ham i narkose. Det hele gikk veldig bra da. Men en venninne av meg sin dattervistesegå ikke tåle narkosen og holdt på å stryke med (det gikk bra!), venninnen min fortalte at det verste nesten var å se anestesilegen komme ut av rommet etterpå, lene seg mot veggen og gråte så skuldrene ristet, voksne erfarne manne. dette fortalte hun meg forøverig to dager før min sønn sin operasjon, festlig...
lykken på jord Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. januar 2008 Fantastisk for meg å høre også nå du Neida, men sant som du sier, mini risk... hm.... tenk om han ikke tåler den...
Maia mor til 4 Skrevet 24. januar 2008 #7 Skrevet 24. januar 2008 Det går bra combat. Minste min hadde 8-10 anestesier før hun veide 10 kg. Vi ble tilogmed avvist ved ett sykehus og ble sendt et annet fordi legen følte han hadde for liten erfaring med så små. De er flinke de som tar små barn, og det er fullt team rundt som står på tå hev. Om barnet så mye som er litt snørrete blir det ikke lagt i narkose. Hvordan barn reagerer ved oppvåkning er kjempe forskjellig. Noen er hissige, noen sløve/trøtte og noen er blide som ei sol. LYKKE TIL
Pixie Power Skrevet 24. januar 2008 #8 Skrevet 24. januar 2008 Det er sånne ting man ikke kan tenke på. Bare tullete å bruke energi på! Man kan bli stukket av veps og dø av allergisk sjokk, selv om man ikke har vært allergisk før... Skjønner? Man blir gal av å tenke sånt. Jeg skal være ærlig å si at det er ikke morsomt å legge barnet sitt i narkose (en av dere sitter ved siden av til h*n sovner,) men det er bare fordi man ikke har kontroll over situasjonen. Men man må stole på at dette er dyktige mennesker som kan det de driver med! De føler seg ofte litt ugne når de våkner, gråter og er litt ørska. Og det kan hende dere ikke får så mye kontakt, at trøsten deres ikke når gjennom. Det er fordi litt av narkosen henger igjen. Det er godt hvis de klarer å sove litt til. Dette er vår erfaring. De to siste gangen var han kvikk ganske raskt etterpå.
Pixie Power Skrevet 24. januar 2008 #9 Skrevet 24. januar 2008 Har for øvrig veldig god erfaring med anestesipleierne (og legene), blir fulgt ut på gangen aven pleier når narkosen har begynt å virke. De har alle vært veldig søte og beroligende :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå