Gjest Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 Jeg leser stadig at mange her gir mme som drikke til fast føde, evt rett etterpå. Kan jeg få spørre om hvorfor? Altså greit nok når det er under tilvenningen til fast føde og en flaske på mornignen før man er stått helt opp, på kvelden før sengen eller som et eget måltid i seg selv, men hvorfor TIL et måltid eller rett etter? Meningen er vel at den faste føden skal ersatte mme som mat og da trenger de jo ikke å få "mat" som drikke til maten? Litt rart forklart, men dere skjønner sikker hva jeg mener? Har ofte lurt litt på dette, så får det bare stå til om det er teit å spørre ;-)
Leetha Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 Vel, til overgangen til fast føde er det ikke sikkert man får i babyen så mye fast, derfor mme først for å sikre. Etterhvert som babyen spiser mer og mer fast føde feks hele grøtporsjoner er det jo vanlig å kutte ut melken da. her er det feks mme om morgenen, midt på dagen og kvelden. han er 8 mnd. men, noen barn nekter å drikke annet en mme (får ikke i de vann) og da hender det folk gir litt mme til måltidet får å få i nok væske, (og øver iherdig med vann så klart)
Kaja_07 Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 Bare bekrefter det Leetha sier jeg :-) I starten spiser de kanskje ikke så mye av den faste føden, bare noen skjeer, da var det greit å gi litt melk etterpå for at det skulle bli et helt måltid. I vårt tilfelle MME, men andre gir ofte litt MM etterpå. Vår gutt spiser godt nå, så trenger ikke MME ved siden av maten. Men han drikker vann ved siden av. Vet at andre som sliter med at ungene ikke vil ha vann, gir MME/MM ved siden av for at de skal få i seg nok væske i løpet av dagen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå