Gå til innhold

Amme kun med et bryst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som gjør det her? Og hvordan kom dere frem til det? Ble det ene brystet mye større enn det andre da?

Vurderer å gjøre det selv for jeg sliter så med vond pupp etter amming. Bare venstre siden. Den stikker noe så innihelvete! hver gang lillen er ferdig med å amme. Vondt gjør det:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Førstemann ammet jeg med kun ett bryst fra ca 5-6 mnd til 12 mnd (fullammet ikke da,men ammet ganske mye). Gikk helt fint det. Ble litt skjev. Ble sånn fordi utdrivingseffekten var dårligere på ene siden så han ville ikke spise der.

Samme problem med nummer to. Sluttet å amme på ene siden da han var 4-5 mnd, i starten fullammet jeg. Ammer fremdeles morgen, kveld og en gang pr natt. Nå er han 8 mnd.

Var fortsatt litt skjev da jeg ble gravid med nr. 2, og det er jo ikke akkurat blitt bedre...Men, men håper det går seg til etterhvert =)

Skrevet

Ammet til slutt bare på det ene brystet, da det var dårlig utdrivningsrefleks på det andre. Vel det så kanskje litt rart ut med et gigantbryst og et lite knøtt på den andre siden he, he... Men hva gjør man ikke for de edle dråper. Det gikk helt fint og fullammet henne.

Skrevet

Stesvigermor ammer kun på ene brystet. Hun har gjort det hele tiden nesten. Det virket som om melka var sur i det andre brystet, for bebisen ville ikke suge på det. Derfor endte hun opp med kun et ammende bryst. Bebisen er 1 år nå, og hun ammer fortsatt mye.

Du sier at det stikker i brystet ditt. Har du sjekket om du kan ha fått soppinfeksjon? Da pleier det å bli veldig vondt å amme. Viss du får bebisen din til å ta skjold, så er det til å anbefale viss du ønsker å prøve å amme videre med begge puppene.

Skrevet

har tenkt på det selv og har vært hos legen, men han fant ikke noe tegn til at jeg kunne ha det. Men nå har dette her pågått i fire måneder og jeg har brukt masse penger på paracet og ibux at jeg er lei. Men skal ringe til legen imorgen og forlange en kur , bare for å prøve om det hjelper.

Skrevet

Viss du har soppinfeksjon så vil du ofte se det i munnen på bebisen din også. De får et hvitt belegg på innsiden av munnen og på tunga. Du kan jo ha fått en liten rift også. E'ke godt å vite... Viss du klarer å få til å bruke skjold, så får brystvorten fred fra tungen til bebisen, og da vil den leges etter en stund.

Skrevet

nei har ikke rift eller sår og babyen har ikke trøske/belegg på tunga. Det stikker bare noe så innigranskauen i brystet, det hjelper litt hvis jeg klemmer/ trykker det mot meg når stikket kommer....

Skrevet

Er ikke godt å vite hva det kan være, men måten du beskriver smerten på, minner veldig om soppinfeksjon (har hatt det med begge mine). Du kan jo kanskje spørre ammehjelpen. Kanskje de har noen gode tips/råd å komme med.

Skrevet

jeg ammet kunn me høyre bryst fra størstemann var 7 mnd- 14.5 mnd.jeg mistet melka på venstre pupp pga at han ikke ville ta den puppen.han hadde låsning i nakken KISS.

Skrevet

Min hadde en favoritt helt fra starten, men hun to begge. Når hun ble ca. 7mdr så nektet hun plent å ta den som ikke var favoritten, da ammet jeg bare med den ene fram til hun ikke ville ha mer pupp, 11mdr gammel.. Nå er det ingen synlig forskjell på dem, men MENS jeg kun ammet på ene var det jo kjempeforskjell :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...