Gjest Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 skal flytte te seattle i august,ka formelle ting er det viktig å huske...
Gjest ->>- Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 Kommer vel mye an på hva slags oppholdstillatelse du har, om du skal jobbe og evt skatte til USA, om du skal leie eller eie etc.
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 green card 4 år, mannen skal jobbe og jeg studere. leie
Gjest -<<- Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 Da er vel egentlig forsikringene det viktigste. Full oversikt over forholdet til norsk folketrygd og anskaffelse av det man måtte mangle der.
dione Skrevet 24. januar 2008 #5 Skrevet 24. januar 2008 Så lenge du er norsk student og medlem av lånekassen er du jo automatisk støttet av folketrygden. Denne støtten kan bli svært verdifull og det er viktig at du har god kommunikasjon med den norske ambassade anngående utgifter. Regner med at du har barn, disse vil også bli støttet av folketrygden. Mannen din, med mindre han er ansatt av en norsk bedrift og skatter til Norge er derimot ikke støttet av folketrygden. Han bør undersøke mulighetene til forsikring gjennom jobben. Det er utrolig viktig at han får forsikring før han blir syk, eller trenger forsikring, ettersom amerikanske forsikringssystemer kan være vanskelige. Dette med sykeforsikring er det viktig at du tar veldg alvorlig. Har selv bodd i USA i 5 år og vet mye om dette. Barnehage kan være dyrt. Seattle er dyrt, så ta dette i betraktning.
Gjest Skrevet 25. januar 2008 #6 Skrevet 25. januar 2008 det er vel meningen at vi blir i usa,det er 4 år i første omgang,før vi bestemmer oss helt. er halvt amrikansk,og har hele familien min der borte.. ka koster en barnehageplass? ka koste det for en 3 roms leilighet? er mat osv veldig dyrt.. onkelen min bor i tacoma og skal hjelpe oss med de formelle tingene,men er jo en del som må på plass før vi flytter..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå