Gå til innhold

for mye å ta 4 paracet på en dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 om gangen med ca 3-4 timers mellomrom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm.. ikke vet jeg.. men vet ikke hvorfor du har tatt dette da! har fått anbefalt å ta så lite smertestillende som mulig.. det påvirker jo babyen inni der.. jeg syns det var mye. har du prøvd andre ting istedenfor? sove osv??

Skrevet

det står ikke på pakken spesielt for gravide. det er jo så klart ikke farlig for bare meg, er jo babyen jeg er bekymret for da i tilfelle.

Skrevet

Jeg hadde voldsomme magekramper i starten av svangerskapet, og tok derfor smertestillende over noen dager (før jeg visste at jeg var gravid).

Ble litt bekymra over dette i etterkant, da jeg oppdaget at jeg var gravid.

Har også vært mye plaget med hodepine etter dette.

Spurte legen min hvor mange paracet jeg kunne ta. Han sa at etter de nye anbefalingene (har blitt strengere i det siste) så kunne jeg med min vekt ta 1 tabl 4 ganger om dagen. Selvfølgelig ikke over flere dager da. Jeg veide da 55 kg ca.

Nå liker jeg i utgangspunktet ikke å ta smertestillende og prøver alltid med vann, mat, søvn eller frisk luft før jeg tyr til tabletter.

Skrevet

hei.

Du kan ta 2g paracet i løpet av dagen. Da med 6-8 timers mellomrom pr.1g.

Hilsen sykepleier:)

Skrevet

Ikke farlig! Jeg lå på sykehuset i november, var da i uke 14, da fikk jeg to paracet flere ganger i døgnet. Jeg var urolig for dette, men legene sa at det var helt trygt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...