Gå til innhold

Aldersgrense på Harry Potter??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere peiling på det?

Har ei datter på 6 og et halvt som maser höl i hue på meg om å få se Harry Potter som går på tv i helga...

Noen som har sett disse filmene? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er på 11 år.

 

Første filmen er ikke så skummel, men de blir skumlere og skumlere for hver film. Jeg har tenkt å vente til mine er over 7 år før de får se, og da smmen med en av oss eller en annen voksen og ikke alene. Vil helst lese bøkene for dem også først slik at de er forberedt på hva som skjer i filmen + at de er koselige bøker å lese :-)

Skrevet

Aner ikke hva de står som grense men jeg på 25 blir redd for filmene så jeg hadde ALDRI vist det til ei så litta jente. Min gutt på 5 aner ikke hav det er engang og skal IKKE se det på leeenge :)

Skrevet

spørs hvilken film det er ...er det nr 1 kunne jeg kanskje latt de se...

den er ikke såå skummel..

men de andre,ikke tale om..

de er faktisk ganske skumle,og har 11 års grense..

Skrevet

Mi får ikke se de, hun er seks.. GJETT om vi har krangla om det!!!

 

Hun fikk se litt av en av filmele på besøk hos noen (GRRR), og ble redd . ba de slå av...

 

Så hun må pent vente ja..

 

Men jeg vil se ;) Når og hvor går de?

Skrevet

Jeg vet ikke hvilken av filmene som går til helga, men om det er snakk om den første; "Harry Potter og de vises stein" kunne jeg nok vurdert å la en oppegående seksåring se den. Filmen har anbefalt aldersgrense 8 år.

 

Resten av filmene har vel stort sett 11 år som anbefalt tror jeg, og jeg mener hun er for ung for dem. De blir skumlere etter hvert.

Skrevet

Da venter vi nok en stund! :-)

Smart og lese bökene först også...

Skrevet

Det er på svensk TV1 på lördag kveld....hemmelighetens kammer elle noe (?) tror jeg den het

Skrevet

Mysteriekammeret. Den er en seksåring for liten til.

Skrevet

mysteriekammeret ja..

huff..den er faktisk ganske ekkel..

svære edderkopper og gigantiske slanger..

nei,huff..

Skrevet

jaja...det er jo en grunn til at den går kl 20 på kvelden også...

Dattera har hört meg lese svarene på innleggene her og er veldig sur nå!!

"Men mamma, vi sier det sånn at om det blir skummelt så går jeg og legger meg!!"

 

Så nå blir det nok mas om å se den förste filmen da...men er vi heldige så vises den nok ikke på tv för ho er over sju!! ;-)

For den finnes jo faktisk ikke på video eller dvd! ;)

Skrevet

Sønnen min på snart 6 har sett Harry Potter filmer i et par år allerede, og han synes de ikke er skumle. Han får bare se dem hvis jeg er med ham og forklarer ting han ikke forstår.

Han fikk se Supermann i jula og den falt faktisk i smak, så det blir vel snart en innføring i Star Wars filmer i løpet av kort tid.

Uansett hadde jeg aldri latt sønnen min se på disse filmene hvis han fikk mareritt om natta, for eksempel, så her må vel man vurdere om ungen er lett påvirkelig eller ikke...

Skrevet

film 1-3 har 8år.

4 og 5 har 11 år.

 

syns hvertfall de neste skal være på 15 år. dem er i historien ganske brutale.. i siste boka f.eks i battle of hogwarts så ligg det jo strødd med døde unga som har slåst mot deatheaters...

 

IKKE noe for en 6 åring, ELLER en 4 åring for den saks skyld..

eg har lovt på tro å ære til min kjære at mini IKKE får se harry potter før han er hvertfall bikket 10 år..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...