Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg litt? (samme som 3 tri.)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av p-piller blør jeg vær dag helt til jeg slutter på dem og det går en uke etter jeg har slutta, så slutter jeg å blø.. har prøvd alle mulige merker!

Jeg lurer så på hva vi kan bruke som prevansjon etter jeg har fødet nå, vil ikke bli gravide igjen med en gang.. Men jeg tåler jo ikke p-piller eller p-stav eller p-plaster eller no P geiere i det hele tatt.

Jeg har enda ikke sett eller hørt no positivt om spiral, så jeg har egentlig ikke lyst til og sette i en sånn heller..

Og kondom! Det gidder jeg ikke.. Uff.. Da kan jeg heller la vær altså!

Noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt bare positivt om hormonspiral, men har ikke prøvd det selv. Hva har du hørt negativt om det?

Har derimot prøvd kobberspiral, og gjør det aldri igjen.

Skrevet

At man mister sex lysten av den, og da ser jeg ikke helt vitsen med og sette den i.. har også hørt om tilfeller hvor man blør veldig mye, og til slutt må ta den ut.. Også har jeg hørt skrekk historier hvor man har blitt gravid mens man har hatt den i og sånn :(

Skrevet

Dytt...

Skrevet

Dytter litt igjen jeg.. Trenger sårt noen svar

Skrevet

Jeg satte inn hormonspiral fordi den skulle ha så lav dose at jeg skulle slippe bi-virkningene jeg fikk ved annen hormonprevensjon. Jeg hadde ikke bøldninger uten om mens med p-piller, men hadde masse graviditetssymptomer som kvalme ol.

Det funka ikke i det hele tatt, jeg hadde små blødninger nesten hele tiden det året jeg hadde den inne og i følge mannen min var jeg konstant premenstruell. - hadde den ett år fordi kroppen ikke ville tålt 3 tette svangerskap, så vi var liksom "nødt".

Mamma hadde advart meg da hun regagerte på samme måte, men legen avfeide det med at "det var sikkert kobberspiral" hun hadde aldri hørt om noe lignende.

Vi har brukt ladycomp og kondom uten å bli gravide i tilsammen 3,5 år. Som dagt prøvde jeg spiral fordi det var krise å bli gravid. Er det ikke krise med et nytt svangerskap hadde jeg prøvd ladycomp eller pearly. Har mange venninner som har brukt det og hatt full kontroll, men det en jo ikke 100% sikker...

Skrevet

Hei!! Jeg var heller ikke fornøyd med hormon-spiral. Hadde den inne i nesten to år. Etter noen uker begynte det med noen små blødninger, og de fortsatte og fortsatte. Etter to år blei jeg lei; 3 uker blødning(små, men dog..) 1 uke fri........ Sånn fortsatte det. Fjerna den i august. Termin i begynnelsen av mai, he he.

Skrevet

Hehe, såpass ja! ;)

Nei.. Jeg blir ikke klokere på hva jeg skal gjøre jeg altså..

Skrevet

Hei

Jeg har hatt kobberspiral i to runder - flere år begge gangene. Første gang synest jeg det ikke var noe særlig... Det sa jeg fra om - så andre gangen fikk jeg gå til gynekolog som satt den inn. Da gikk det kjempefin, og jeg hadde ingen plager.

Jeg kan ikke ha hormonspiral pga høyt blodtrykk, får heller ikke p-piller - så jeg hadde ikke mye valg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...