Gjest Jawhol Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 her bades det så og si hver kveld, ikke med såpe da, bare vann evt litt olje i badekaret.håret vaskes etter. behov og rumpene vaskes godt hver morgen:)
M@mm@ til mine barn Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 2-3 hver kveld, og med såpe da.
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 Så rene og pene dere er! Her bades ungene et par-tre ganger i uken. Ekstra rumpevask er det bare bleieunger som får, men til gjengjeld minimum en gang om dagen. Bare vann, og miljøvennlig shampo til hårvask. Men vi har det som kalles god håndhygiene. Så det skulle være tilstrekkelig.
Sentralstøvsugeren Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 Litt forskjellig: 12 åringen min - hver dag 8 åringen min - to/tre ganger i uka. ( Han er atopiker) 1 åringen min - max 3 ganger i uka (hun er også atopiker)
♥Snulder Skrevet 24. januar 2008 #5 Skrevet 24. januar 2008 Fast annenhver dag. Men skjønnsmessig selvsagt. Har de vært i gjørma så blir det mer, er de supertette av forkjølelse, så hender det at det bare blir rundvask.
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #6 Skrevet 24. januar 2008 De to eldste bader en gang i uken og dusjer en gang i uken sånn ca, minste som bare er baby bader en gang i uken. Og alle tre stelles (steller seg selv) morgen og kveld så klart når det ikke er bading/dusj.
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 24. januar 2008 #7 Skrevet 24. januar 2008 3 ganger i uka tenker jeg. Vasker håret da 2 ganger i uka. Han er 3 år. Vaskes godt hver morgen.
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #8 Skrevet 24. januar 2008 Mini på 6 mnd bader vel 1-2 ganger i uka. Vasker fjes, hender og nedentil morgen og kveld og det holder i massevis for en som ikke er utsatt for mer "skitt" en sitt eget sikkel ;-) Kommer det en skikkelig bæsjebleie (hvilket er sjelden her i gården ...) så vasker vi stompen litt ekstra, fyller vasken med vann og olje og "bader" i den.
Mamma Mirabell Skrevet 24. januar 2008 #9 Skrevet 24. januar 2008 mine små er vanemennesker så vi bader hver dag. Bare såpe vist han minste er veldig skitten, og 5 åringen vaskes med såpe på kroppen hver dag og håret annen hver dag med såpe( tjukt hår som blir fort svett)
Muffinsmamma Skrevet 24. januar 2008 #10 Skrevet 24. januar 2008 Prøver med bare én gang i uka grunnet tørr hud, men det blir oftest to.
MamiMaribel Skrevet 24. januar 2008 #11 Skrevet 24. januar 2008 Sjeldent.........altfor sjeldent, stakkars unge.........:-) Når det stinker tåfis av føttene hennes blir jeg minnet på at vi kanskje må tilby henne et bad, hihi, ellers er det temmelig uregelmessig. Mamma er totalt overgitt over våre manglende rutiner på dette, så hver gang hun er hos mormor og bestefar kommer hun hjem med nyvaska hår, sidesleik og roseduftende føtter...:-)
Elletuppa Skrevet 24. januar 2008 #13 Skrevet 24. januar 2008 De store som går på skole og driver med idrett dursjer stort sett hver dag, kan gå 1 dag uten men ikke mer.Men på de små har vi fast anna hver dag, men er vi borte slik at det blir seint tar vi det dagen etter. Bruker såpe ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå