Mage igjen Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 Jeg gruer meg så veldig til å fortelle på jobben at jeg skal ut i permisjon i september... Vet det blir problemtisk mtp nyansettelse og opplæring etc, da jeg har en jobb som krever mye opplæring...
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 Sa det i uke 6 jeg, men kun fordi jeg må få tilrettelegging ift nattevakter. Andre kollegaer vet det ikke enda, skal prøve å vente til jeg er 12 uker.
miobell Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 jeg har også en mellomleder stilling i en liten bedrift. Gruer meg til å si det til sjefen. Bestemt meg for å vente til helt i starten av mars, nærmere bestemt uke 11. :-)
augustmissa Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 Fortalte det til sjefen min når jeg var 8+3 uker! Hun ble KJEMPEGLAD og synes det var kjempekjekt! Hun syns det var trist å "miste" meg i ett år siden jeg også har en jobb som krever mye opplæring, men det skulle ikke jeg tenke på) det fikk bli hennes problem.. Dessuten så hadde de tenkt det kanskje kom barn snart når de ansatte meg... Hun er så grei!!
microtiger Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 Fortalte avdelinsledern det da jeg var ca 6 uker jeg.. pga at jeg jobber med en del kjemikalier gravide ikke skal jobbe med. Så for å få tilpasset arbeidet, måtte jeg si det så tidlig. er 9+2 idag, og bare ei på jobb utenom avdelingsleder som vet det. Og hun vet fordi hun avslørte meg her inne
Kjærlighet <3 Skrevet 25. januar 2008 #6 Skrevet 25. januar 2008 Jeg fortalte det den dagen jeg ble 30 % sykemeldt pga svngerskaps kvalmen...Var vel 8+1 regnet etter mens termin... sjefen reagerte bra han:-) Og når jeg i går var innom en tur og spurte hvordan det ble med meg og fast ansettelse nå som jeg er gravid (kommer kanskje noen interne utlysninger iløpet av våren:-) sa han at han håpte at han fikk meg inn i fast stilling før babyen kom, om ikke skulle han anmode meg om å søke når utlysningene var klare så kunne vi fikse det med ansettelses dato og slikt :-) Håper det ordner seg med fast før jeg går i permisjon, slipper da å få utbetalt permisjonspengene fra NAV, heller fra arb.giver...Hadde så mye problemer med NAV sist så....Dessuten får jeg full feriepenge opptjening istedetfor kun disse er det 20 ukene?? Håpe, håpe!!! :-)
Makko med to små gutter Skrevet 25. januar 2008 #7 Skrevet 25. januar 2008 Fortalte det når jeg var 6 uker på vei. Sjefen satt å satt opp arbeidsplan for hele året. Han spurte pent om han kunne si det til en til... I uke 10 avtalte vi at han kunne si det til ennå to til, og jeg hadde sagt det til to så da satt jeg det bare likesågodt jordmor timen min opp i kalenderen. Han tok det over all forventning og jeg får oppgaver som innebærer mindre stress, og ingen krise om jeg skulle bli sjukmeldt. Synes litt synd på sjefen. Vi har ingen mulighet til å få vikar for noen av oss, og siste året er det kommet 3unger og 2 til er på vei, og vi er bare 10 stk på vårt kontor!
MammaCecilie Skrevet 25. januar 2008 #8 Skrevet 25. januar 2008 Jeg vet ikke helt når jeg skal si det jeg. Får mest sannsynlig ny jobb til uka, så må jo vente en stund, er 8+2 nå, må se det ann hvor lenge jeg har sånnprøvetid eller noe, hvis det er det der. Føler meg litt råtten egentlig, som om jeg lurer dem.. Men legen min så jeg ikke burde ha dårlig samvittighet så da følte jeg meg litt bedre ihvertfall:)
Cheeva=) Skrevet 25. januar 2008 #9 Skrevet 25. januar 2008 Jeg var virkelig 5mnd på vei!! Er 6 mnd på vei no, mannen min har ikke sagt det til hans øverste hold enda heller:P hehe...
Gjest Skrevet 25. januar 2008 #10 Skrevet 25. januar 2008 jeg er nyansatt og er akkurat ferdig med prøvetiden min, og skal ut i permisjon senest siste uken av juli. jeg kommer til å si det om 3 uker ca. er 12 uker idag. sier det litt i forkant av UL.. er jo fastansatt da.. de har ikke så mye de skulle sagt nå er ikke min jobb slik som trenger kjempelang opplæring, så en erstatter skal ikke være noe problem, men sjefen blir nok litt sur uansett, men det bryr jeg meg ikke om, skal slutte der etter perm. hadde sluttet i prøvetiden hvis jeg ikke ble gravid, men nå blir det litt til, så jeg kan ta et års perm. med lille .
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 26. januar 2008 #11 Skrevet 26. januar 2008 hei! er ikke gravid jeg da men prøver. har også på følelsen av at den dagen jeg blir gravid blir det vanskeligste å fortelle det til arbeidsgiver.. jeg spurte etter kontrakt i fjor fordi vi ville prøve å få baby. det ble masse styr og jobben spurte faktisk om jeg var gravid.. noe som var helt unødvendig.. så skjønner deg godt at du gruer deg. men ville ikke sagt noe før uke 12 og man er litt utenfor den faren å miste. så lenge en gir beskjed 3 måneder før man skal ut i permisjon så er det ok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå