flypapir Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 Hva slags behandling får dere? Synes dere det funker?? Hvordan i så fall? Er litt usikker på hvilken type behandling jeg skal velge denne gangen. Gikk til manuell terapeut sist, fikk massasje og laser, men synes ikke det hjalp noe særlig. Er jo bare 6+6, men har allerede smerter...
skiensjente78 Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 jeg går på basseng trening for gravide med .det har vært veldig effektivt for meg. har nesten ikke smerter lenger.
Tredjemann på vei :D Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 Fikk smerter tidlig jeg også, men har først nå begynt hos fysioterapeut. Er 21 uker på vei nå. Tror ikke det er bekkenløsningen som plager meg mest, men en slags betennelse i hoftefestet på høyre siden... Det er j***** vondt... Vet ikke enda om fysioterapi vil hjelpe meg noe, men hun virket i hvert fall veldig flink og trivelig hun jeg var hos første gangen. Det blir gruppetrening for gravide heretter hver mandag og fredag...
lana<3 Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 Jeg har vært i behandling for bekkenløsning siden jeg ble gravid sist gang..jeg begynte med fysioterapi og hadde kun fysioterapi i hele det første svanger skapet...begynte med manuellteraput etter svangerskapet....men var ikke fornøyd med han, begynte hos en ny som bare ville at jeg skulle trene og gadd ikke kna opp de vonde musklene eller knekke på plass bekkenlåsningen, så begynte jeg hos kiropraktor og gikk tilbake til min gamle fysioterapaut...syns denne kombinasjonen er kjempegod..men hadde foretrukket en manuellteraput for det får man jo gratis i svangerskapet...men desverre er det ikke flere m.teraputer her i nærområdet... Jeg har også betennelse i muskelfestene, og det er veldig mange av dem som har bekkenløsning som har det pga av måten vi er bygd opp på....jeg har bekkenløsning for nedre rygg og bekken er litt skjevt..pitte små skjevheter kan bli grusomt vonde i svangerskapet...heldigvis går det tilbake etter svangerskapets slutt...
Tredjemann på vei :D Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 Å, så godt å høre at det forsvinner like etter fødselen i hvert fall! Håper det blir litt bedre før fødselen også da, ellers skjønner jeg ikke hvordan jeg skal greie å komme meg fort ut av senga og på sykehuset for å presse ut en 3-kilosklump med akkurat de musklene som gjør vondt.... Skyldes nok en skjevhet her også, for både mamma og lillesøster har litt vondt i ene hofta av og til,. Jeg har kun kjent det de to gangene jeg har vært gravid, men mere denne gang enn sist... Tror du fysioterapi hjelper mot hoftesmertene? Evt. om du kan anbefale noen annen behandling som hjelper mot smerter i hofta?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå