Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 jeg har 3 barn, prøver å huske å stramme nedentil, men det er jammen ikke enkelt å huske på... er det noe som kan være brae øvelser kankje... mest av alt kunne jeg egentlig tenkt meg å snurpet litt igjen.. hvor blir dette evnt gjort, noen som vet det? velger å være anonym....
månestråle32 Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 knipe knipe knipe kniiiiipeeee eneste som hjelper og det må gjøres hver dag hele tida..... husk at bekkenbunn bør trenes med å tenke utholdenhet og statisk. Bør være sterk over lang til, samtidig som vi trenger styrken også for å holde igjen ved plutselige belastninger(nys, hoste, latter, løft el) Bekkenbunn er "koblet" sammen med/jobber sammen med den tverrgående magemuskel som du trener i feks øvelsen "planken"- da bør vi prøve å tenke på å knipe bekkenbunn samtidig som magen "flates ut" og dras inn mot ryggen slik at det er et korsett som holder oss oppe og støtter ryggen. Det finnes fysioterapeuter som har et slags måleinstrument som kan måle styrken din, og som også kan kontrollere om du virkelig gjør det rett.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #5 Skrevet 24. januar 2008 Har vært hos fysioterapeut med et slikt måleinstrument :-) Skulle gjøre følgende øvelse: Knip så hardt du klarer, hold i 10 sekunder, slapp av saakte, vent 5 sekunder og så knip på nytt. 10 repetisjoner 3 x daglig. (men det kan være 3 ganger på samme tid på dagen om man vil, bare man venter litt innimellom) Om man synes det er for lett når man ligger kan man gjøre det sittende, poenget er at man skal ta hardt i og bli "sliten" i strammemuskelen. Etter to måneder (der jeg var litt fraveræende med knipingen de to siste ukene desverre) gikk jeg fra 8 til 12 i avslappende modus med det måleinstrumentet. Skal nå trene uten å vente 5 sekunder mellom hvert knip + trekke ekstra sammen 3 ganger på slutten av de siste 5 knipene. Dette treningsprogrammet kan man jo prøve å følge, men det er litt kjedelig og vanskelig å huske.. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå