Gå til innhold

vannkopper og bhg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann,

snuppa mi har fått vannkopper ser jeg nå ikveld, hun har 5-6 som ikke har sprukket og 4-5 som har sprukket.

Hun har vært bortreist og kom hjem sent igår og var tidlig oppe og rett i bhg idag, så jeg har ikke sett noen av de før nå..

Hun har ikke vært febersyk eller dårlig når hun var borte og er i super form nå, ikke klør det og ikke noe feber.

så hvor lenge må jeg holde henne hjemme fra bhg? der har hun jo hatt full dag idag med vannkopper som heller ikke de har oppdaget..

takker for svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

man skal vente til vannkoppene er tørket ut, da er kke barna smittsomme lengre

Skrevet

så da bør hun være hjemme imorgen, selv om hun har vært der idag med de som ikke er tørket ut??

Skrevet

Er litt morsomt med vannkopper da. De smitter mest før de bryter ut, men man kan jo ikke vite om de er smittet før de bryter ut. De fleste barnehager har en policy på at koppene må ha tørket inn før barnet kommer i barnehagen, noe som i snitt tar 7-10 dager. Men jeg ville tatt en telefon til barnehagen, for noen er litt mer åpne. Her feks har alle ansatte hatt vannkopper, og det er kun tre barn som ikke har hatt det. Så de sendte rundt en liste i høst til de som ikke hadde hatt vannkopper, der de foreldrene kunne si om de ønsket å unngå smitte. Det var det ingen som ville (de fleste vil jo at barna skal få vannkopper), så om det dukker opp vannkopper der i år kan barnet komme i barnehagen så lenge almenntilstanden er ok. Så ring i morgen å hør hvilke regler de har der.

Skrevet

Hun skal være hjemme til de er tørket ut.

De fleste bhg. sender ikke ut skriv til foreldre om sånne spørsmål.

Jeg hadde sagt nei hadde du ringt til meg i morgen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...