Gå til innhold

Dere som har delt permisjonen mellom dere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan blir det iforhold til lønnen? Får far ut ifra sin lønn når han tar ut sin permisjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg har kun tatt den delen av permisjonen som eg "må" ta. Ellers har far tatt alt. Utbetalinga fra NAV er bestemt ut i frå hans lønn. Me taper penger då lønna til far er høgare enn det NAV betaler ut, eg trur det er 1580per dag.

Skrevet

Har han da lov til å jobbe litt ved siden av? Han driver for seg selv og kan jo jobbe litt på kveldene. Jeg kommer til å være hjemme i ulønnet permisjon. Vil jo lønne seg for oss siden han tjener mye mere enn meg.

Skrevet

Nei, han har ikke lov til å jobbe ved siden av permisjonen.

Skrevet

Om han skal være hjemme i permisjon kan du ikke være hjemme i ulønnet permisjon slik du skriver. Du må enten jobbe minst 75% stilling eller studere på full tid.

Skrevet

Jo, han har lov å jobbe ved siden av, hvis det samlet ikke er mer enn 100%.

Har nå jeg hørt, hvert fall.

Skrevet

Så på Nav at jeg ikke kunne være hjemme i ulønnet permisjon ja. Vel da gikk ikke det.

Skrevet

Her får far permisjonspenger ut i fra sin lønn ja. Vi har vel ikke delt permisjonen akkurat da, han har overtatt min, jeg er student.

Skrevet

Høyr med nav angående gradert uttak. Det har sambo, og han kan jobbe litt innimellom. Når han har jobba så melder han fra til utbetalingskontoret og så trekker dei i utbetalinga. I oktober så trakk me ei veke, og i januar så trekker me tre veker. Desse fire vekene blir då betalt ut seinare. Ordinær permisjon for mannen skulle vert ferdig 21 mars, men sidan han har jobba desse fire vekene så får han no og utbetaling i april.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...