Gå til innhold

-brød til 6mns gutt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min trenger litt mer jern, kan jeg prøve å gi han litt brød med leverpostei? Gir dere vanlig brød? Er det for mye salt i det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte med brød med leverpostei når lillegutt var ca 6 mnd, og han elsket det :) HS sa det bare var å gi ham vanlig brød, så jeg har gjrot det hele tiden. Gir mye vann ved siden av da!

Skrevet

Det var rart for min hs sa at jeg ikke måtte gi brød til minimann. Han er riktignok bare 5 1/2 mnd, men hun sa at jeg ikke måtte gi brød han var 7-8 mnd pga tarmutviklingen. Og jeg har så lyst å prøve brød da han ikke vil ha grøt eller middag og jeg ammer hver 2 - 4 1/2 time hele døgnet.

Skrevet

Ang fast føde, uansett hva, så synes jeg alle helsesøstre sier forskjellig... Har nå hatt 3 forskjellige helsesøstre på de 5-6 gangene vi har vært på helsestasjonen. Ei synes det er greit med fast føde fra 4 mnd, ei annen fra 6 mnd og ho siste sier at vi må vente så lenge som overhodet mulig... Hva som er "riktig" vet jeg ikke, men skal jo være greit å supplementere med fast føde fra 4 mnd, og fra 6 mnd kan man introdusere gluten også, så da er det ok med brød vil jeg tro. Vi kommer til å gi lillegutt brød fra rundt 6 mnd for å venne ham til det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...