Gå til innhold

Noen som mener noe om denne (merkelige) charten min??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at jeg får svar enten eller om få dager, men forstår ingenting av denne charten!!

Og som alltid er jeg utålmodig....

Noen som har noen kloke ord?

www.fertilityfriend.com/home/kristin83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei-....

vet ikkje om det er som eg trur det er ... Men viser den når du har eggløsning??

At når det er på høgste nivå såå har du egglønsning, og da er det bare til å leke kaniner..

er eg på riktig vei trur du???

Skrevet

Stemmer det! Nå er det 10 dager siden eggløsning (EL), og jeg lurer på om noen kan si noe om hva temperaturene mine etter EL sier.

De skal holde seg høye til mens kommer, men mine temperaturer har svinget sånn de siste dagene....

Skrevet

ja ok.. da kan eg nok ikkje hjelpe deg.. sorry..

Har du tatt en test?

har aldri tatt temperaturen....

Skrevet

Anbefaler deg absolutt det dersom du prøver å bli gravid (som du sikkert gjør iom at du er her inne ;)

Nei, er nok litt tidlig å teste enda, tror jeg venter litt med det. Men blir nok snart om ikke mens dukker opp... =)

Lykke til til deg!!

Noen fler, hehe?! ;)

Skrevet

Hehehe... mye eg skulle gjort annerledes når eg prøver, men finne ikkje energi til det når det nedtur på nedtur....

lykke til til deg også...

Skrevet

Ja, den var merkelig.. :) Kanskje det er en lang, treg festedipp?? ;) Men rart at de var blå strekene også.. Det der har jeg ikke sett før da.

Skrevet

Elisabeth'77:

Ja, sant den var merkelig!? Håper selvfølgelig at det er, som du sier, en lang festedipp. Tviler, men håper jo =)

De blå strekene er det jeg som har satt. FF satte først EL til CD 14, så etter noen dager ble det forandret til EL på CD 16. Og når dippen kom, tok den søren meg bort hele krysset!

Det stod at "FF fjerner krysset, men det betyr ikke at du ikke har hatt EL, men vi kan ikke med sikkerhet si når det i tilfellet var." -Eller noe sånt.

Men jeg vet at jeg har hatt EL, og er nesten helt sikker på at det var på dag 16, så jeg satte bare krysset der selv...

Blir spennende å se hvordan det utvikler seg de neste dagene!!! ;)

Tempen steg forresten veldig i dag.

Noen andre som har sett en lignende chart??

Skrevet

Hei,

Sammenlign chart'en din med andres paa FF ved aa gaa til "charts" og compare your chart". Kanskje blir du litt klokere av det?

Det var jammen en merkelig temp ja...

Selv fikk jeg en stor dipp i dag (dag 8) saa haapper det er en festedipp!

Skrevet

Så nå bra ut i dag tempen din da! :) Jeg visste ikke at en kunne sette inn selv når en hadde EL jeg.. :) Ja, blir spennede å se hvordan tempen går fremover.. Hvis den er høy i morgen også, så kan nå en begynne å lure på om det er noe på gang? ;) Når skal du teste da?

Skrevet

Ja, i dag steg den godt, og bra er det! Men jeg har før gått på en smell og trodd at jeg var gravid - uten at det stemte. Så jeg prøver iherdig å ikke gjøre den samme "feilen" igjen...

FF anbefaler IKKE å sette krysset om en ikke er så si 100% sikker selv, men jeg tenker som så at jeg dauer jo ikke om jeg tar feil. Enten så er jeg gravid, eller så er jeg ikke det - og da spiller det jo ingen rolle om jeg har hatt EL eller ei denne syklusen. Syns charten ser mye bedre ut med krysset, hehe ;)

DERSOM mitt kryss stemmer, så er IKM på søndag. (Har hatt 12 dagers lutealfase den siste tiden)

Har en hel del billigstrips liggende + kjøpte en CB digital i dag. Den skal ikke brukes før jeg tror at det kan være en mulighet for positivt svar. Men tester nok med billigstrips i morgen eller på søndag?!

Enn du selv?! Hvor er du i syklusen? :o)

Skrevet

Hei Pariserdama, og takk for svar ;)

Har sammenlignet charten, men finner ingen i nærheten.

Får lete litt til å de om jeg kanskje finner no interessant til slutt!

Har lest at det er flere som er skeptiske til festedipper, men de siste dagene har jeg sett maaaangen som har hatt det, og som faktisk har vært gravide, så jeg krysser alt av fingrer og tær for deg! ;)

Har forresten ikke sett nicket ditt her før. Har du/dere vært prøvere lenge?

Skrevet

Hei! :)

Ja, den så bedre ut slik. Jeg endret på min også.. He, he.. Jeg gikk på pergo sist syklus, og fikk en 20 dager lang syklus! FF mente at jeg kunne hatt EL på dag 16, men da ble lutealfasen min på 5 dager. Jeg tror rett og slett at jeg hadde el på dag 8. Da ble lutealfasen på 13 dager. Det kan stemme. Tror at pergoen køddet med syklusen min.. Så nå skal jeg ikke ta mer pergo!

Jeg har også billigstrips.. :) Jeg skal EL-teste i dag, er på dag 10. Men jeg glemmer det.. :) Går på do, vet du, så kommer jeg på det etterpå.. :)

Håper at det klaffer for deg nå da! :) Tvi, tvi! :)

Skrevet

Oh no, tempen sank pittelitt i dag, og jeg tok en negativ billigstrips :(

Vet jo at det kan være for tidlig, men mistet litt motet nå...

Du fikk forandret din chart ved forrige syklus, altså? Var inne på siden din. Ser at du ikke tempet før etter EL, så da vet du nok best selv når EL var. =)

Kan ingenting om pergo, så om det tuller med syklus eller ikke...??

Men om du sier at det gjor det, så igjen - du vet nok best selv ;)

Hehe, er lett å glemme EL testing ja ;) Har selv vært prøver i 2,5 år, og EL testet for første gang denne syklusen. Holdt på å glemme hele testingen selv...

Takk for lykkeønskning, og masse lykke til til deg også!!!! =)

Skrevet

Ser bra ut enda den tempen din! :) He, he.. Skal se at det var en treeeg festedipp! :) Har du tenkt å teste eller..? :)

Skrevet

Først av alt så må jeg si at jeg tror nok du er gravid. Du kan berre teste;9

Når det gjelder denne festdippen så er det mange som har den, berre ikke på samme måten som deg. Jeg vet ikke hva jeg vil kalle det du har, for en fest dipp er som oftest bare en temperatur som faller ned fra dag 7-10 for så å gå opp igjen neste dag. Dun går jo nedover over mange dager, for så å gå oppover i flere dager.

Skrevet

Hei hei igjen Elisabeth og Tryne =)

Klarte ikke spare den digitale, nei, så jeg testet i går... Negativ!!! :(

Testet også med billigstrips i dag...også negativ :( Begge gangene var med morgenurin.

Er i grunnen litt i tvil om jeg har hatt EL plutselig, for jeg har aldri hatt lutealfaser på lenger enn 12 dager, og i dag er jeg jo på 14 dpo DERSOM krysset mitt på FF stemmer...

- Har jeg hatt EL?

- Har EL vært en annen deg enn den jeg tror?

- Hvorfor kommer ikke mens, eller hvorfor tester jeg ikke positivt?

Dette er spm som svirrer hele dagene.

Har lite eller ingen gravidsymptomer. Har hatt noen tidligere (som tissetrengt), men kjenner fint lite nå.

Eneste som jeg kjenner igjen fra de 2 andre gangene, er at jeg tåler INGENTING av samboer, stakkars! Blir irritert over alt han sier og gjør. Merkelig det der... Slik hadde jeg det jo som sagt forrige gang også, så jeg har et ørlite håp.

Skal teste med billigtest igjen i morgen...

Enn dere da? Hvordan går det med dere?

Var inne på FF charten din Tryne her om dagen, og så at du hatt fått TR. Og at lutealfasen din var kortere enn den pleier være. Surt! :(

Skrevet

Det er nå mulig at EL var på CD 24 da.. At EL har blitt forskøvet. Hva skjer hvis du tar bort den streken du satt? Hvor setter FF EL da? Det er nå mange som ikke tester pos før litt uti svangerskapet. Siste venninna mi som ble gravid testet neg flere dager over IKM.

Jeg har EL i disse dager, jeg har ikke vært så flink å tempe da, så charten min ser litt rar ut. Men jeg bruker EL-tester nå da. Har så mange liggende.. :) Jeg er nå veldig avslappet mtp denne prøvingen, det skjer når det skjer, jeg nyter å ha frihet, være frisk, kunne gjøre det jeg vil om kveldene, og jo lenger det tar, jo lnger kommer jeg meg på skolen. Jeg går på sykepleien. Men håpet er jo der, og det vil skje en gang. :) Jeg passer på at prøvingen skal være noe fint og spennede, ikke et slit og ork.

Håper at du tester pos i morgen da! :) Jeg håper at den spesielle tempkurven din skal bringe lykke! :)

Skrevet

Jeg tror nok at EL er på rette dagen. grunnen er at temperaturene som er dagene etter EL dagen, er aldri så høye hos deg før EL. Du har også ett tydelig skift, så jeg tror du skal slå deg til ro med at det er rette dagen.

Når det gjelder dette med at mensen ikke har kommt så kan det være flere grunner. For det første så trenger ikek negativ test bety at du ikke er gravid. Dersom du er gravid så er det en mulighet for at du produserer for lite HCG til at testen slår ut. Det er også en mulighet for at du kanskje kommer til å miste de neste dagene om du er det (ikke for å skremme deg). jeg sier det fordi jeg har opplevd det selv. Jeg fikk en positiv test som nesten ikke var positiv i det hele tatt, etter nesten en uke var streken borte å jeg fikk tnta, det var min andre SA. Det er heller ikek sikkert du er gravid. det er en mulighet for at lutealfasen din er i ferd med onormalisere seg, kroppen fungerer på mange rare måter. Jeg tipper at temperaturen din i dag kommer til å si deg en hel del, lykke til.

Når det gjelder meg så driver jeg å drikker på noe ekkle greier for å prøve å få ned FSH verdien min, det smaker virkelig dårlig. tanten kom 2 dager før tiden ja, men gjør forsåvidt ingenting siden jeg ikke var gravid likevell. I forhold til hva akupunktøren sier så er det viktig for meg at antall syklusdager blir under 30 dager, det har noe å si for min allerede dårlige eggkvalitet. Jeg begynner å bli rimelig lei, å ser snart ikke håpet. Vi har nå spart 17400 kroner til IVF, men vi mangler nesten 40000 til, så når vi får råd til det, det vet jeg ikke.

Skrevet

Hei igjen Elisabeth=)

Tenkte også samme tanken som deg. Om kanskje EL var på dag 23, men som Tryne sier under her, så hadde jeg ikke da hatt de fire høye tempene fra dag 17-20.

Så jeg får heller slå meg til ro med at krysset er rett...

Testet negativt i dag og med billigstrimmel :(

Jaja, som du sier; det som skjer, skjer...

Så bra å høre at noen slapper av med prøvingen! Jeg gjorde også det - helt til jeg mistet to ganger på rad. Nå bare MÅ jeg bli gravid!

Men jeg må si at jeg har litt samme holdningen som deg med at vi har frihet, er friske, gjør hva vi vil om kveldene osv. ---> Vi har det jo godt da!!

Mener å huske at Tryne under her også går sykepleien?!

Takk for lykkeønskninger, og lykke til til deg også i disse EL tider ;)

Skrevet

Takk Tryne, hjelper at du er enig med krysset mitt ;)

Du tenker nok litt likt meg rundt dette her med lutealfasen min. Kan være

- At syklusen er på rett veg

- At jeg er gravid, men produsere hcg sent

- At det er et egg som sliter med å feste seg, som jeg senere vil miste

Ikke vet jeg. Tipper at jeg må smøre meg med tålmodighet.

Tempen steg pittelitt i dag igjen, og jeg testet neg med billigstrimmel.

Jeg er lei av å vente!!!

Håper denne drikkingen din fører rette veien, og at FSH verdien din synker snart. Kan ikke det være som med alt annet - at det tar tid før det fungerer?! Og at resultatet ikke vil vise seg før senere?

Under 30 dagers syklus må jo være bra ja. Hater lange sykler, og er selv glad for at mine er blitt betraktelig kortere...

Vet at det kan høres veldig lett ut for meg å si det (men tro meg - det er det ikke, jeg er jo litt i samme båt) men, hold motet og håpet oppe. Jeg tror at uten det, så har vi så lite!!! ;)

Skrevet

Tempen din ser nå veldig lovende ut da. Fint at den steg i dag. Har du sjekket progesteronen din da? Hvis du har gjort det før, så kan det være greit å gjøre det en gang til da. Det kan gjøres ved en blodprøve hos legen.

Jeg hadde EL-slim i dag, så jeg har troa på denne gangen, jeg har slitt med at pergoen gjør meg helt tørr nedentil.. Men jeg har bestemt meg for å slutte på pergo, jeg har jo EL av meg selv så.. Så hvis tempen gjør ett hopp i morgen blir det progesta-care på meg, så venter jeg på babyklister fra Danmark. :)

Synd at du testet neg da, men jeg har fortsatt stor tro på at du er gravid! :)

Skrevet

jeg tror nok at du har hatt El som det står ja. Men du var ikke tilfeldigvis syk, følte deg dårlig eller noe sånnt rundt EL tiden din?? hvis ikke så er den nok der den skal være ja. Jeg tror personlig at du er gravid, men er veldig redd for at du kommer til å miste om du ikke snart produserer mer HCG (om du er gravid da selvfølgelig). En ide hadde kanskje vert å prøve CB digital etter hvert, da får du vertfall opp et svar som ikek trenger å tydes.

ja, håper de gjør det. Skal snakke med gyn å få time i dag, vi skal sende søknad om prøverør i det offentlige neste gang jeg er oss henne. men jeg vet jo at det blir nok avslag. Jeg prøver å holde motet oppe ja, men det er jammen meg ikke alltid like lett. Hver gang tanta dukker opp så er det som ett slag i tryne (haha;)

Hold meg oppdatert, jeg følger nøye med:)

Skrevet

Nei, har aldri skjekket progesteronet. Ettersom jeg har forstått, så er det det hormonet som gjør at tempen stiger?! Før hadde jeg veldig lave temperaturer, og lite stigning etter EL, så jeg begynte å smøre med Progesta-Care, og har sett tydelig frmgang i tempen. Så jeg produserer nok lite på egenhånd.

Tror jeg skal sette meg en "frist" på feks en uke, og dersom jeg ikke får TR eller positiv test, at jeg ringer legen?!

Så bra at du nå har EL selv nå, og at du har EL-slim.

Babyklister? Så at noen hadde skrevet en innlegg om det her om dagen, men leste det ikke, så jeg vet ikke helt hva det er...

Happy humping til deg, hehe ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...