Gå til innhold

sove rituale...

L-O-V-E&prinsen+spireimagen:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har begynt med (eller har holdt på en stund) med soverituale på gullet...

Vask/bad

massasje

pysj

mat

Også legger vi han i sengen sin sammen med smokk og kose kluten... han ligger å koser en god stund før han sovner, og vil svært gjerne holde oss i hånda før han sovner... Moren min mener det er dumt å venna han med slikt... Jeg syns det er koselig og vil gjerne være der til han sovner. Hun mener vi skal gå ut og la han være i fred... at han kommer til å kreve mer osv osv..

Hva gjør dere og hva mener dere om dette? Jeg er uenig med mamma...

han er forresten 3,5 mnd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det finnes noe rett og galt med det. Du må gjøre det du føler er riktig for deg og ditt barn. Vesla her er 3 mnd, i starten satt jeg der inne nesten en time før hun sovnet. Smokk inn og ut osv. Så begynte jeg og gå litt til og fra. ¨Nå legger jeg henne og går ut.

Det har hendt at jeg har måttet sitte med hånda inntil kinnet, men personlig har jeg ikke villet venne henne til det, og hun har igrunnen funnet kosekluten nå og den er super.

Skrevet

vil jo selvsagt ikke lage noen uvane, men jeg syns det er et fint riyuale at jeg synger en nattasang eller tre og styrker han på kinnet til han sovner... han er veldig nærkontakt, så jeg syns vi har kommet et LANGT skritt med å klare å la han ligge i sin seng. (lå sammen med oss før)... =)

Mamma mener at han etterhvert kommer til å bruke lengre tid på å sovne og tilslutt vil han at vi skal ligge atme han for å sovne...

er jo første ungen så er så usikker... :(

Skrevet

Jeg er nok enig med moren din, sønnen din må lære å finne søvnen selv - det er best for alle på lang sikt. Dere kan jo isteden kose masse sammen på dagtid!

Skrevet

Ja en gradvis overgang er jo fint, hvis han nylig har flyttet på eget rom. Kan ikke tenke meg at det skal ende med at han vil du skal ligge sammen med han men....

Men kan du ikke bare fortsette med det en stund til da og heller gradvis sitte der litt og litt kortere for å venne av med det etter en stund, når både du og han er trygg på de nye soveritualene :o)

Første gang for meg og, så man må vel bare gjøre som man best kan og føler for. Jeg hadde uansett aldri klart å la vesla gråte for å sovne, så hadde hun gjort det hadde jeg og sittet der inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...