Gå til innhold

"Vold" i bhg :-(

Hønseføtter og gulerøtter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden snuppa begynte i bhg i høst har det hele tiden vært et barn som har bitt alle, sparket og slått el.l. Vet foreldrene er klar over problemet og synes synd på de. Har full forståelse for at det ikke er enkelt for de heller. Barnehagen gjør sitt beste for å stoppe barnet og irettesetter, og jeg vet de jobber spesielt med å ivareta barnet slik at det skal stoppe. Men nå synes jeg det bare øker i omfang, og det toppet seg da jeg i dag observerte at han tok kvelertak bakfra på jenta mi i dag. Viser seg at det er det nye nå..

Hvor lenge skal man akseptere slik adferd?? Er det noen som har erfaringer med dette og har tips til hva en skal gjøre?? Selvfølgelig regner jeg med at det er litt knuffing og biting av og til, men dette er absolutt noe som skjer mange ganger hver eneste dag og det er et barn som gjør det.

Frustrert ja

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn og forstå så er det spesiellt et barn som er særdelses voldelig? I så fall skal de følge det barnet ekstra opp for å hindre det i å skade andre barn.

Skrevet

Ja, det er 1 barn som er spesielt voldelig. Han er nok voldelig nok for dem alle sammen. Barnehagen prøver så godt de kan å følge ham opp å hindre ham, men det virker som det bare blir værre.

Og at han har begynt å ta kvelertak bakfra på de synes jeg ikke er en god utvikling :-(

Skrevet

Ta det opp rolig og saklig med pedagogisk leder. Kan ikke være kjekt for noen dette. Han trenger nok plassen han også, men andre barn har krav på en trygg hverdag i barnehagen så da får de passe på om så han må ha en egen assistent ved si side fra han kommer til han går.

Skrevet

Klart han også trenger plassen! Det har jeg full forståelse for, har også full forståelse for at dette sikkert ikke er noe hyggelig for foreldrene til dette barnet heller!

Men synes det er trist å se at det eksalerer i omfang til tross for at de ansatte prøver å henge over dette barnet som en hauk.

Får ta en samtale med ped.leder så får vi se. Men tror de gjør sitt beste alt!

Skrevet

Rart hvis barnehagen ikke har søkt kommunen om ekstra ressursjer for å ta seg av han. Så lenge de sender inn en begrunnet søknad så får de det. Da kommer det inn en ekstra person som går inn en av de andres roller mens de kan ta seg av den gutten.

Skrevet

i den gamle barnehagen hadde vi et slikt tilfelle.... var så frustrerende. Gutten min kom hjem med stygge klor og bitemerker.

En gang hadde han bitt i hele nesa.

Synes ikke barnehagen gjorde nok.

Vet ikke hvor gammelt barnet du snakker om er, men er de rundt året så kan det jo gå over av seg selv. Kan være fordi han har språkpoblemer. Men kvelertak høres jo ut som en større unge.

Stakkars gutt, foreldre og barna i barnehagen.

De burde ha en assistent på han hele dagen. Det skal ikke være greit å bli slått og bitt i barnehagen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...