LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 Kjæresten min har ekstrem tannlegeskrekk og skulle egentlig få narkose og opereres. Men så var det ett års ventetid på sykehuset, så han må til vanlig tannlege i stedet pga mye vondt. Og da fikk han utskrevet stesolid, 15 mg som han skal ta før han kommer. Jeg har erfaring med stesolid fra arbeid, men da kun på pasienter som allerede er noe svekket (skade eller kramper feks). Så aner ingenting om virkningen på en frisk voksen mann. Så, han er ca 100 kg, og når han tar 15 mg, hvordan blir han? Jeg ser for meg at han slokner totalt? Eller bli han bare sløvet? Hehe, håper noen kan fortelle litt, akkurat passe smånervøs her...
Sjefsmegga Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 Tror nok en så stor mann skal tåle det :-) Men folk reagerer forskjellig på medikamenter...jeg må også "dopes" ned når jeg skal tannlegestolen for å gjøre noe...og får da 25mg sobril...som er et lignende medikament..ikke helt likt, men "oppi samme gata"
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 Nei jeg tror nok ikke han slokner. Jeg har fått 10 mg og er en litt liten dame. Ble ikke så frykelig sløv, men mindre bekymret og veldig tørr i munnen:) Har også blitt pådyttet valium og hmhm...noe på n...Husker ikke hva det var. og disse to var mye værre. Da ble jeg skikkelig fjern.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. januar 2008 Forsvant frykten da, om jeg kan spørre? Er så redd for at han ikke skal klare å komme seg til den tannlegen jeg...
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #5 Skrevet 24. januar 2008 Den forsvinner ikke helt, men den fjerner den værste angsten. Mange ganger er angsten i veien for fornuften. Man kan komme til å tenke at det er bedre å gå med vondt i tanna resten av livet enn å gå til tannlegen:) Men sånne tanker forsvinner når man demper angsten sånn at fornuften får komme fram. Han vil nok få det overstått og bli bra igjen og det ordner seg. Ønsk ham lykke til da:)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. januar 2008 Ja huff den der frykta hans... Er i morgen han skal i ilden, så håper virkelig det går bra. Han skal komme hit neste uke, og jeg har sagt at han får ikke komme hit med vondt i tanna. Så er vel et godt pressmiddel for at han skal klare det. :-) *krysser fingrene*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå