Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av p-piller blør vær dag helt til jeg slutter på dem og det går en uke etter jeg har slutta, så slutter jeg å blø.. har prøvd alle mulige merker!

Jeg lurer så på hva vi kan bruke som prevansjon etter jeg har fødet nå, vil ikke bli gravide igjen med en gang.. Men jeg tåler jo ikke p-piller eller p-stav eller p-plaster eller no P geiere i det hele tatt.

Jeg har enda ikke sett eller hørt no positivt om spiral, så jeg har egentlig ikke lyst til og sette i en sånn heller..

Og kondom! Det gidder jeg ikke.. Uff.. Da kan jeg heller la vær altså!

Noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Katharina88!

Er selv litt følsom for hormonene i p-piller og har brukt spiral i 5 år fram til jeg ønsket å bli gravid.

Har ingen dårlige erfaringer med spiral utenom litt vondere og lengre mens, men vil heller leve med det enn å konstant være deppa av p-piller.

Spiralen skal inn igjen etter fødselen:)

Skrevet

Jeg har bare positivt å si om hormonspiralen, hadde ikke blødninger, trengte bare å bruke truseinnlegg av og til. Ingen ting vondt. Skal ha den inn igjen så fort som mulig- Vet ikke om jeg må vente eller om en kan sette det inn på 6 ukers kontroll ????

Men alle reagarer jo forskjellig...

Jeg ble i tillegg gravid 2 uker etter jeg fjernet den :-D

Skrevet

Om du har tenkt å vente en god stund med å bli gravid igjen, har p-sprøyte ganske lite hormoner. Mensen blir helt borte. Men kan ta tid å få i gang systemet igjen etterpå, så med mindre du vet du ikke vil ha fler på mange år, ville jeg droppet det. Tok 9 mnd fra jeg tok siste sprøyte til jeg fikk mens igjen.

Skrevet

Jeg tåler ikke p-sprøyte heller.. :( Såå.. Vil vente 2 år med nestemann hvertfall.. Men har hørt mange som har mistet sex lysten helt av den spiralen også.. Så da tenker jeg sånn - Hvis jeg mister lysta hva er vitsen med den da?? ..

Skrevet

Flere forslag?? ;)

Skrevet

Jeg har ikke annet enn positivt å si om kobberspiral.... Jeg tåler heller ikke hormoner.....

Skrevet

Hmm...

Skrevet

Jeg har også prøvd mange forskjellige p piller og blødde hver dag i strekk helt til jeg slutta. Derfor kunne jeg heller ikke bruke p stav sa legen. Ble så frustrert etter all p pille prøvinga att jeg bare kuttet det ut til slutt. Det endte da med att jeg ble gravid, hehe. Men lurer også på hva jeg skal bruke etter fødsel. Skal ikke bli gravid igjen på maange år.

Skrevet

Jeg ga opp prøvinga for 4 år siden jeg da, og nå er jeg gravid i uke 30.. Så tok litt tid før jeg blei gravid.. Men jeg vil ikke bli gravid igjen Før det hvertfall har gått 2 år.. Så.. Ja jeg prøver og finne ut hva jeg ska gjøre..

Skrevet

Tror jeg kommer til å velge en PFC etter at førstemann kommer, fordi jeg også tåler disse hormonene dårlig..

Hørt om PFC?

PFC står for personlig fruktbarhetscomputer, det er en liten computer som du bruker til å måle temperaturen under tunga når du våkner om morgenen og utifra dette registrere din menstruasjon og eggløsning. den viser deg om deg sikre og usikre dager ved hjelp av en lysindikator. Den skal være mer enn 99%sikker når den brukes riktig! det finnes flere typer computere, pris fra 3500,-

Sjekk buenaventura.no for mer info.

Skrevet

Dytter litt jeg. Flere meninger?

Skrevet

Kunne tenkt meg flere innspill her jeg også.

Jeg mister lysten noe av p-piller. Tror det var bedre det året jeg ammet og gikk på minipiller (men med baby på rommet, så blir ikke alt helt vanlig uansett) ..

Skal ikke ha fler barn, så jeg spekulerer fælt på hva jeg skal prøve etter fødselen.

Maser litt på mannen min om å kutte strengen, men han er litt skeptisk på det også... :o)

Noen som har noe å anbefale som er sikkert og som en ikke minsker lysten av?

Skrevet

Ingen???! :(

Skrevet

Jeg brukte p-ring i noen år.(mellom nr.2 og nr.tre)og det fungerte kjempe bra for meg.Det er en ring som du selv plasserer i skjeden.Den skal tas ut etter 21 dager hvor du vil få mensblødning og settes inn etter sju dager.Du er beskyttet de sju dagene uten ringen også.

Jeg er selv følsom for disse hormonene,men ringen avgir svært lite av det.Og jeg har prøvd mange typer piller og hormonstav...ikke fornøyd..

Skrevet

SPIRAL!!!!! Absolutt å anbefale. Har hatt hormonspiral i tre år uten problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...