Gå til innhold

det gode, gamle "er jeg rar"?-innlegget

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor synes jeg og kjæresten er "rare". Vanskelig å si hva hun legger i det, og vanligvis kunne jeg ikke brydd meg mindre, men innimellom kommenterer hun at hun synes det, og jeg vet ikke hva jeg skal svare.

Vet at hun har tenkt å ha med dattera vår på ferie i sommer, og hun hadde tenkt seg en uke med henne, vi er ikke med. Da er dattera 1 år. Jeg synes det blir for lenge og sier at de gjerne må være på ferien en uke, men da vil vi komme å besøke en eller annen gang underveis.

Svigermor synes hun selvsagt jeg var rar, og lo -- eldstebroren til kjærsten og kona synes nemlig det var topp når svigers tok med seg deres sønn på ferie når han var 1 1/2. Det skal sies at det var kona til brorens 3 barn, da hun hadde vært sammen med en annen før han, og at kona var eldre enn meg når sønnen ble født.

Nå lurer jeg; hva er hensikten med å hele tiden fortelle oss at vi er rare, er det for å skape god stemning? Burde jeg ha større selvironi og le det bort?

Er jeg ikke i min rett til å synes at det er lenge å være borte fra jenta i en uke uten at det gjør meg rar?

Det er veldig sjelden jeg bryr meg om uttalelser som dette men jeg synes ikke det er nødvendig å si slike ting -- jeg snakker aldi sånn til dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våre foreldre og svigerforeldre har tenkt til å gjøre det samme alle 4... Vi syns det er lenge og når skal vi se barnet vårt, tenker jeg.

Jeg tror kanskje det er de som er rare. Kanskje de har glemt hvor hyggelig det er å ha fri sammen når de er små? Ellers så har ikke vi nok unger til å ønske å bli kvitt de ved enhver mulighet enda.

Det man evt kan gjøre er jo å benytte seg av de som barnevakt om sommeren om man må jobbe selv, kanskje med en overnatting av og til? Jeg syns uansett 1 uke er lenge..

Skrevet

For min del hadde en uke vært alt for lenge. Holder lenge med en helg.

At de sier dere er rare ville jeg overhørt, så sant det ikke blir sagt i en nedsettende tone/sammenheng.

Skrevet

Ja da er jeg også rar....1 uke synes jeg var lenge å være borte fra en så liten en! Synes det er du som skal le av henne, jeg.

Skrevet

Hm, nei, nedsettende, jeg vet ikke jeg. Men jeg er vanligvis ikke typen til å ta meg nær av ting, så dette går mye på at vi føler oss litt utafor i familien hans.

At vi har bodd i Oslo og drevet med "tullball" i våre yngre dager, som for.eks ikke skaffet oss en ordentlig jobb tidlig henger igjen som noe de synes er veldig merkelig. Tror kanskje at hun nå sa det IGJEN for tjuende gang begynner å irritere meg kraftig. Ikke kan hun spesifisere hva som er så snålt med oss heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...