Makko med to små gutter Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 Har fulgt debatten ang 3mnd pappa-perm og blir overrasket over hvor mange som sier at "hvis det skal gå må man heve 6G grensa" for at familier ikke skal tape penger hvis FAR er selvstendignæringsdrivende... Er verden kommet så kort? Problemet er vel like stort i dag hvis MOR er selvstendigsnæringsdrivende... Dekningsgraden blir fra juli i år 100% av inntekt opptil 6G (mot tildligere 60%), men mange har gjerne faste utgifter som løpet uavhening av inntekt som man ikke får dekt. Men lever man av et firma som har store løpende utgifter BØR man faktisk forsikre seg slik at man får dekket utgiftene, man kan faktisk bli syk også! Synes det er trist å høre om alle som sier at permisjonstiden er MIN og at far ikke får mer enn sine "pålagte" 6 uker.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 Slik jeg ser det er det ikke bare det at man må heve denne 6g grensen eller fjerne den. Men at far i det hele tatt ikke kan få sin del om mor ikke har arbeid- og i Norges Land er det nok flere kvinner som ikke har intektsgivende arbeid. Det er nok den regelen de må endre litt på. Permisjonstiden slik den er idag er jo fleksibel, far har 6 uker- de 9 første ukene er forbeholdt mor. Resten kan deles slik som den aktuelle familien ønsker det og har økonomi til!! Det er hverken mors eller fars del- men begges. At de fleste deler den slik at mor tar mest er jo ofte fordi de ammer og har pupp, det har ikke far. Her skal far selv ta sine 6 uker fordi han ønsker det, mens jeg tar min ferie. Det bør også være frivillig- de kan heller ikke tvinge han til å ta de alene. Vi velger å gjøre det sann for å få mest mulig tid sammen som en ny familie!! JA til valgfrihet, NEI til Rød-Grønn regjering!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå