Lille Luna Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 Uff, nå har jeg hatt dundrende hodepine i snart ett døgn! Jeg har tatt paracet, men det tar ikke bort alle smertene, det legger bare ett lite lokk over dem en liten stund. Jeg blir helt svimmel av å stå oppreist, det er som om verden snurrer rundt og rundt. Jeg greier ikke å gjøre noe annet enn å ligge rett ut på sofaen. Jeg har lest at sterk hodepine er ganske vanlig når man er gravid, men at det også kan være ett tegn på svangerskapsforgiftning. Jeg har hatt utslag av protein i urinen på hver svangerskapskontroll, og det kan også være ett tegn på svangerskapsforgiftning. Så jeg er ganske bekymret idag. Jeg har ringt legen, men de ville se det an til imorgen, og eventuellt skjekke meg da. Uff, jeg blir redd!!
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 Det er uvanlig å få det før 3 trimester. Hvor langt er du på vei? Synes du har grunn til å velte deg i selvmedlidenhet jeg:) Dakar. prøv å sove et par timer. Det blir nok ikke bedre foran en pc hvertfall. God bedring
Lille Luna Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2008 Takk for svar:-) Jeg er 16 uker påvei, snart 17. Legen sier også at det ikke er vanlig før i 3 trimester, men at vi må være påvakt. Jeg er veldig redd for å få det, selv om det er gode behandlingsmuligheter. I tillegg er bekkenet helt ute å kjøre, og jeg tror det er bekkenløsning pågang. Også gjør det jo ikke saken noe bedre at jeg er hormonell og på gråten...sukk.
marinas skatt Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 Hei. Det er ikke migrene du har da ? Jeg sleit veldig med det i starten av svangerskapet, men da man ikke kan ta migrene medisin under graviditet , ble jeg anbefalt av både fast legen og gyneklologen og ta paralgin forte. Da klarte jeg av og til faktisk og sove bort hodepinen. Hør med legen din om dette kan være aktuellt for deg. Lykke til :-)
Gjest mooby85 Skrevet 24. januar 2008 #5 Skrevet 24. januar 2008 Er det ikke vanlig før i 3.tri??? Hmm... Jeg er i uke 16 og har hatt vondt i hodet hver dag siden en uke før julaften. Jeg må ta paracet hver dag, ellers greier jeg bare ikke holde ut. Klarer ikke å jobbe heller. Men både lege og jordmor har sagt at det er vanlig, for fosteret tar så mye energi fra meg... Men det er slitsomt dette.. Håper det går over snart
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #6 Skrevet 24. januar 2008 Jo hodepinen er nok mer vanlig. Det jeg mente var at det som er uvanlig før 3 trimester er svangerskapsforgiftning.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #7 Skrevet 24. januar 2008 Det er ikke uvanlig som dere sier med svangeskapsforgiftning før 3 trimester. snakker av erfaring. men det er derimot uvanlig før uke 20 ja. Både lege og gynekologen min+ jordmor sier det. Før uke 20 uvanlig ja.
Lille Luna Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. januar 2008 Kanskje det er migrene ja? Jeg må få skjekket det. Tviler egentlig på at det er svangerskapsforgiftning siden jeg enda bare er i uke 16, men man kan jo aldri være helt sikker før man har fått skjekket det. Har hørt at man kan få sitt første migreneanfall når man er gravid, pga hormoner. Håper på ett vis at det er det...selv om det er kjipt det også. Tusen takk for alle svar:-)
bryomamma***høygravid*** Skrevet 24. januar 2008 #9 Skrevet 24. januar 2008 Hei, jeg har slitt med det samme som deg i noen uker, med hodepine som ikke vil bort ved bruk av paracet. Snakket med jordmor om dette i går, og hun sa at i starten av 2 trimester var dette vanlig, da det var blodårer som videt seg ut, og veske mengden i kroppen økte, så pass på å drikke store mengder med vann, så skal du se at det går over! Det ville stabilisere seg etter noen uker, når kroppen fikk i seg nok veske! Jeg har vært flink å drikke mye vann, men det er tydeligvis ikke nok , så nå har jeg drukket enda mere i noen dager, og det ser ut som om det hjelper! Håper dette kan være en liten trøst, til du får sjekket det opp hos legen!
Lille Luna Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 24. januar 2008 Så godt å høre at andre har det slik også, selv om jeg ikke unner noen ha ha så vondt...men det er en trygghet i det å vite at man ikke er den eneste som sliter litt. Når du har/hadde denne hodepinen, kjennte du det i nakken også?
hemmelig :) Skrevet 24. januar 2008 #11 Skrevet 24. januar 2008 HVor har du vondt da ? Typisk for svangerskapsforgiftning er at den sitter ved pannen !
*LilleTroll + spira Skrevet 24. januar 2008 #12 Skrevet 24. januar 2008 Jeg har også hatt en hodepine som ikke ligner grisen. Kunne jeg skrudd av hodet hadde jeg gjort det for å si det sånn. Sto på som vers i ukene 15-17, så letta det. Kan tyde på at du kanskje trenger å hvile mere, lytt på kroppen! Husk å drikke masse vann og, samt å spise regelmessig. Alt dette vet du sikkert, men å ha vondt er jo kroppens signaler på at man må roe ned litt
Lille Luna Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 24. januar 2008 Jeg har vondt rundt øynene, men det har jeg nesten alltid når jeg har hodepine, det er nok fordi jeg blir så sliten av å ha vondt rett og slett. Ellers så sitter det i nakken og oppover bakhodet. Nå sitter jeg og drikker masse vann og springer på do hele tiden, og jeg synes det har lettet litt allerede.
bryomamma***høygravid*** Skrevet 25. januar 2008 #14 Skrevet 25. januar 2008 hei igjen, sorry at jeg ikke fikk svart i går, men tidlig i seng for tiden! Jeg kjenner det også i nakken, og har spesiellt vondt rundt øynene! Så det er nok "samme type" hodepine vi har! Drikk massssssse vann!
En snupp - og en knert i magen Skrevet 25. januar 2008 #15 Skrevet 25. januar 2008 Jeg synes du har all grunn til å synes synd på deg selv Hadde en runde med massevis av hodepine før jul og i romjula. Ble til slutt svimmel og kvalm, så vi dro på legevakten. Etter 5 timers venting - på nyttårsaften - fikk jeg diagnosen ikke bakteriekk bihulebetennelse og ble sendt hjem med paracet og saltvannsspray til nesen... Gjør det mer vondt når du bøyer deg forover, og det gjør vondt i pannen, rundt og under øynene, eller et av disse stedene er det visst ofte bihulebetennelse. Jeg kjente meg ikke tett i nesen i det hele tatt. Det løsnet etter noen dager, siden da har jeg vært småsnørrete, men det er i alle fall ikke vondt i hodet lenger... Dessverre er det visstnok ganske vanlig når man er gravid også. Håper det går bra med deg hos legen i dag
Lille Luna Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #16 Skrevet 25. januar 2008 Tusen takk for alle svar:-) Jeg drakk masse vann i går kveld, og tok en paracet. Også hadde jeg med meg vannflaske på senga, og drakk en god slurk etter hvert dobesøk om natten. Og jeg startet dagen idag med masse vann. Og jeg har ikke hodepine!!:-D Så det hjelper allerede! Og idag er det så fint vær i Oslo, så jeg skal gå meg en tur og få frisk luft også:-) God helg alle sammen!
2 fine små Skrevet 25. januar 2008 #17 Skrevet 25. januar 2008 Saa bra da Lille Luna! =o) Bare enda et lite tips. Dersom man har hodepine kan det hende at man har vaert dehydret en stund. Og naar man skal drikke seg "opp igjen" saa skal man drikke mye over en stund, noen uker, ja, gjerne mnd. Det er supert at det hjalp akutt for deg med mer vann bare en dag, men for aa unngaa mer hodepine, kan man venne seg til f.eks. dobbelt saa mye vann som man er vant til. Rart i begynnelsen, men deilig etterhvert. Og man heller ikke nedpaa, det er mer litt hele dagen. Jeg bor i tropene, og naar jeg ikke er gravid, drikker jeg 3 liter vann. Naa naar jeg er gravid, trenger jeg 5 liter.... Tenk det, det er utrolig mye vann pr dag. Men likevel er urin ganske fargerik, om ikke moerk, saa det er helt riktig vannmengde for meg her jeg er naa. Bare man legger paa en liter ekstra pr dag, i en mnd, vil man faktisk merke en utrolig endring. Det er faktisk mange ting man kan faa bort med et annet forhold til vann, blant annet migrene (ikke alle som faar det bort da, men) og nakkevondt. En annen ting man skal huske paa er jo aa faa i seg nok salt, saa kroppen holder noe paa vannet Det sunne vestlige kostholdet bestaar jo nesten ikke av salt lengre, da kan man ta en halv teskje grovt havsalt og legge paa tungen hver dag, samt oeke vanninntaket og se hva som skjer. (jeg har en hel bok om dette, hehe....og har har "kurert" et par venninner med tarmproblemer og migrene - men lover aa stoppe naa) Lykke til, flott du allerede foeler deg bedre.
humla80 Skrevet 25. januar 2008 #18 Skrevet 25. januar 2008 Samme her og i dag har jeg så inni hæ.. vondt i hode 16 uker på vei her .. Drikker masse vann hele tiden men hjelper ikke. Sitter på jobben foran PC og det hjelper ikke akkurat.
Lille Luna Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #19 Skrevet 25. januar 2008 Til Femina: Takk for svar!:-) Oi, 5 liter vann om dagen! Jeg har drikkeflaske hvor jeg kan måle dl, men jeg regner med at siden du bor i tropiske strøk så trenger du mere vann pga varmen også? Så kanskje rundt 3 liter holder her hjemme i kalde Oslo? Tusen takk for tips! En annen ting som påvirker meg veldig for tiden er alle disse hormonene. Igår følte jeg meg jo ikke helt på topp pga hodepinen, men jeg var i tillegg veldig nedstemt og gråt for den minste ting. Idag derimot, er jeg mye kvikkere, har på meg nytt BOOB skjørt (anbefales-kan kjøpes på mmmahuset.no), og føler meg FRESH!;-) Opp og ned, opp og ned i humøret...huhei som det går;-) Hihi...må le litt.
2 fine små Skrevet 26. januar 2008 #20 Skrevet 26. januar 2008 Kom paa en ting til....det er noen som faar vondt i hodet fordi de spiser litt for lite proteiner, altsaa at om man bare kjoerer paa med et egg i ny og ne, mer kjoettpaalegg og litt skinke eller kylling mer til middag, saa faar man mindre vondt i hodet. Husker selv en gang jeg var student og skulle spise veldig sunt, og spiste nesten bare ris og groennsaker. Ble helt slapp, men saa endret det seg naar jeg bare fikk inn litt mer proteiner, det er jo ikke sunt aa kutte proteiner. Er man vegetarianer, kan man spise linser og boenner for proteininntak.
minime&spire Skrevet 26. januar 2008 #21 Skrevet 26. januar 2008 jeg har og hatt vondt i hodet en del.i går da vi trilla tur fikk jeg sting under venstre ribbein,jeg tenkte med en gang sv.skapsforgiftning..men jeg er jo bare 12+5..går ikke an?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå