72moddelen og tulla Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 Var på kontroll i dag og babyen ligger fremdeles med rompa ned, er i uke 31(69 dager igjen). Hun veier allerede ca 1600gr og viser til å bli ei stor jente. Men ligger hun slik 4 uker før termin, blir det søkt keisersnitt, HJELP vil ikke Noen med lignende erfaring hvor babyen har snudd seg?????
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 Vet ikke svar på spørsmålet ditt, bare gir deg et hint om at det skrives 72modellen....
Piken på landet Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 Jeg har ikke erfaring, men i anledning at det viser seg at jenta mi ligger i sete, fortalte jordmoren min meg at begge hennes gutter hadde snudd seg i uke 36, og begge var 4,5 kilos gutter. Så jeg tror nok helt sikkert at det er god sjans for at hun snur seg enda :-) Jeg er i uke 30, og jeg har ikke blitt bedt om å ta stilling til noe som helst enda. Blir henvist til ul i uke 37 viss det fremdeles er mistanke om seteleie.
bryllupsnatta m/nr.2 fødeklar Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 Har ikke erfaring med dette selv (er "bare" 28+4),men jeg har lest i andre tråder at barnet godt kan snu seg helt frem til uke 37 (tror jeg det var). Har hørt om at man kan prøve akupunktur for å få barnet til å snu seg også:-)
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #5 Skrevet 24. januar 2008 Hei. Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg jeg. De fleste snur seg når det nærmer seg termin og du har fortsatt 9 uker igjen, så god tid. Jeg har selv opplevd at førstemann lå med rompa ned, men han snudde seg rett før termin. Knøttet som ligger i magen nå lå også med rompa ned. Har selvfølgelig fått oppfølging av dette, men han har også nå lagt seg med hodet ned og festet og kun 4 dager igjen til termin. Han snudde seg vel for ca 1,5 uke siden. Lykke til
72moddelen og tulla Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. januar 2008 Takk for svarene, håper virkelig hun snur seg, hadde nemlig et trauamatisk keisersnitt med nr 1 og jeg holdt på å dø av komplikasjonene etter operasjonen, så jeg ønsker desperat å føde normalt.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #7 Skrevet 24. januar 2008 Da får vi alle krysse fingrer og tær for at barnet ditt legger seg med hodet ned og at du får en normal fødsel uten komplikasjoner Tenk positivt den siste tiden!
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #8 Skrevet 24. januar 2008 Ser du venter barn nr 6??? Da har du vel nokså god peiling på hvordan dette er selv? Synes det er rart at de både har estimert vekt, samt gitt deg bekymring vedr sete så tidlig. Det er fullstendig mulig med vendeforsøk når du har 4 uker igjen. (skal dette selv) Har du hatt ks mer en èn gang før?
Voyeur Skrevet 24. januar 2008 #9 Skrevet 24. januar 2008 Hun venter sitt barn nr 4. Dvs at mannen hennes har mest sannsynelig 2 fra før av. Det var dette med å lese ordentlig..
Februarmoren Skrevet 24. januar 2008 #10 Skrevet 24. januar 2008 Ungen kan snu seg også uken før fødsel, og de er jo veldig aktive, så ikke tenk på det. Om uhellet skulle være ute, er det mulig å føde vanlig selv om ungen er i seteleie. man prøver først å snu ungen, men mange har gode opplevelser med setefødsel også! Om ungen min havner i setleie, vil jeg be om å bli flyttet til et sykehus som tar imot setefødsler (der jeg skal føde er det bare keisersnitt i sånne tilfeller). Men det er jo mange uker igjen for deg som ungen kan snu seg på! Så ikke bekymre deg
Kjukka Skrevet 24. januar 2008 #11 Skrevet 24. januar 2008 Jenta mi lå i seteleie frem til uke 36, men snudde seg etter det... Gynekologen sa til meg at det var ingenting dem stressa med før i uke 36. Er fortsatt mange uker igjen å snu seg på.
ma-85 Skrevet 24. januar 2008 #12 Skrevet 24. januar 2008 Jeg er i uke 30, og min ligger også i sete. Jeg bekymrer meg ikke over det i det hele tatt... Skjønner ikke hva slags leger det er som gir deg bekymringer ang. det? De fleste leger sier at ungen bør ha "bestemt seg" innen uke 37, men de kan jo snu seg helt fram til fødsel! Og setefødsel er da fullt mulig, snuing også! Må bare riste på hodet av dette... Lurer på hva slags helsepersonell det er som driver å stresser opp folk for dette så tidlig. Leste t.o.m om ei som var livredd og babla om keisersnitt og komplikasjoner, fordi ungen lå i sete i uke 27... Du har 9 uker igjen til termin. Ungen har GOD tid på å snu seg. Ikke noe å stresse med før 3-4 uker før termin i alle fall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå