Gå til innhold

så jævlig frekt å si til ein som er gravid ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

ble spurt på jobb når det lykkelige skulle skje... 13 mars, sier jeg da... "åj, det må være en stor baby" får jeg da tilbake.. så frekt, hvem er det som sier sånt...??? Har lagt på meg 13 kg, men ser ikke veldig stor ut egentlig...

drittfolk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det var frekt!

Jeg fikk høre fra sjefen da jeg var innom jobb, og hun spurte hvordan det gikk med meg, bra svarte jeg, og at jeg var i 21 uke, og at vi hadde det kjempebra, og at vi vokser og trives, som du ser. Sa at jeg var glad jeg er halvveis nå. Så sa hun: "ja, det vises nå ikke på deg" Syns det og var frekt...

Skrevet

Ikke bry deg om det, folk tenker ikke over hva de sier..

Skrevet

voksne mennesker må da ha noe kontroll på hva som kommer ut av kjeften på de... ærlig talt... hadde det vært en unge på 4 hadde jeg bare ledd, men det er snakk om et voksent menneske. Blir så provosert... Ikke på deg da=) men på folk som sier sånt..

Skrevet

JA det er ganske frekkt, folk burde bare holed snavla.

På meg virker det som om folk flest ikke tror du skal ha noe særlig mage før sånn ca 2-3uker før.

Men babyen er jo stor FØR det og!

Er ikke noe stor jeg, men har fått høre den innimellom ja, syns også det er frekkt.

Vi får bare ikke bry oss.

Skrevet

haha, hormoner kaller vi det ja :P Her får jeg høre det motsatte (har liiiten mage) ;

"Lenge til du skal ha eller? "

"Ehm, nei, i begynnelsen av februar ,så 2 uker igjen.."

"ÅÅÅÅÅÅhhhhm kan ikke være store babyen da?!?!"

"jo, altså, førstemann var 4,5 kg, og hun ser ut til å bli like stor hun her ja..."

Da blir folk ofte så paff at de ikke sier noe mer... :)

Skrevet

Jeg er i uke 33 og har lagt på meg 15 kg.. Begynner å bli litt smålei av alle som skal kommentere hvor stor jeg er når det er SÅ lenge igjen.. "ja, stakkars, du skal få det tungt på slutten.."

Takk for den.. Veldig hyggelig.. Akkurat som det ikke er nok å bekymre seg for når man er førstegangs :(

Skrevet

Hehe, jeg bryr meg egentlig ikke så mye hva folk sier jeg..Mange av de som kommenterer gjør det med fleip, og jeg har aldri vært nærtagen av meg. Men noen har sagt "dæven, du kommer til å bli stor" (de som ikke har vært gravide selv) og noen sier "du er jo liten til å være så langt på vei" (de som har vært gravide selv), så har fått høre begge deler! Selv synes jeg at jeg er akkurat passe jeg da. Er stolt av magen! Så lenge jeg ligger på normalen på SF-målet, så er det vel ingenting å bekymre seg for...:)

Skrevet

He he, må bare le litt av alt det teite som VOKSNE folk presterer å lire ut av seg til gravide... De to "beste" kommentarene jeg har fått på jobb er: (fra godt voksen dame) "Klærne begynner vel å bli litt trangere nå, kanskje?" "Ja", svarer jeg med et smil, "det begynner å merkes nå."Jeg tenkte selvfølgelig på den fine kulemagen jeg hadde fått,da kjerringa presterer å ta meg rundt hoftene bakfra og sier: "ja, det er jo normalt å bli en del bredere over baken når man er gravid!" FY FAEN SÅ FREKT!!!

Den andre kom fra en godt voksen mann (som antagelig prøvde å gi meg et kompliment, men akk, med de heeelt gale ordene): "Eg synest du blir lubnere og lubnere for kver dag som går!" LUBBEN er vel ikke noe man vil høre fra noen, uansett hvor man er i livet, men spesielt ikke når man er gravid... HALLOOOOO sier jeg bare...

Skrevet

haha noe så tåpelig.. utrolig hva ikke folk får seg til å si.. Og uansett om man har blitt større, noe som faktisk er helt normalt når man er gravid så er det strengt tatt ikke noe noen har noe som helst med... og når man er gravid er det en grunn til at man legger på seg... nettopp fordi (her kommer overraskelsen), jo man er GRAVID...det er en PERSON som vokser inni deg...logisk nok må man selv da også bli STØRRE...

Skrevet

Jeg var på besøk hos ei når jeg var 4-5 måneder på vei. "Du kommer til å bli skikkelig svær" sa hun, "hvorfor sier du det" spurte jeg, "jo siden du er så svær allerede" svarte hun, samtidig så kløyp hun andre som satt der meg i flesket på overarmen og flirte med et blikk som sa "her er det blitt mye å ta i". Jeg snudde meg og gikk og tenkte på at det skal vel ikke være sånn at bare fordi man er gravid så er kroppen fritt vilt og folk kan gjøre å si hva de vil? Men av en eller annen grunn så virker det som om mange tror det er slik. De tenker sikkert ikke over det selv. Må legge til at begge de to kvinnfolkene har flere kilo for mye og jeg tror begge to sliter med vekta, jeg er slank og har alltid vært det, kanskje det gjør at de tror det er greit å si sånn til meg.

Nå har jeg lagt på meg 15 kilo og av en eller annen grunn så ser jeg ikke stor ut...

Skrevet

:-D Jeg har termin en mnd etter deg og har lagt på meg ca 13 kg. Jeg har visst en skikkelig kule på magen, men blir litt paff hver gang folk (som jeg av og til ikke kjenner en gang) spør om jeg er sikker på at det bare er en inni der... Selvfølgelig vet jeg det! Når jeg sammenligner meg med mager her inne synes jeg selv at jeg ser ganske normal ut. Uff, folk...

Skrevet

Da er du ikke alene. Når jeg kom med sykmelding i uke 24, spurte dem om jeg hadde kommet feil. For dette var ingen fødeavdeling. Men herregud, jeg hadde da vare gått opp 3 kg da, og magen var da ikke SÅ stor.

Skrevet

Jeg må nesten smile litt av alt det folk sier:-) På jobben min omgås jeg mange mennesker og nesten alle har en kommentar på magen. Jeg syns at det er litt festlig at jeg den ene dagen kan få høre at jeg er unormalt stor mens jeg neste dag får høre at jeg har veldig liten mage til å ha kommet såpass langt. Har funnet ut at det er alt etter hva slags klær jeg har på meg. Dersom jeg har noen gode varme gensere som går litt nedpå rumpen så har jeg visst diger mage, mens pynter jeg meg i et kort miniskjørt og har en tettsittende genser over så er jeg plutselig så veldig liten til å være kommet såpass langt:-)

Nå skal det jo sies at jeg faktisk ligger helt i øvre grense på normalområdet på SF målene så jeg har jo faktisk ikke så liten mage.

Skrevet

Tror jeg må ha drømme kollegaer :)

De sier sånt som:

Du kler så godt å være gravid

Du er så vakker og fin ....

Som du stråler ...

Litt kjipt å ha gått ut i permisjon...

Tror jeg får stikke innom å spise lunsj en dag..

Psyke meg litt opp :)

Skrevet

Synes det er både respektløs og mangel på vanlig høflighet å kommentere vekt/str på et annet menneske!! Uansett gravid eller ikke...

Jeg har lagt på meg 30 kg og er i uke 39.

Har hele tiden tenkt at dette er ikke noe jeg kan gjøre med, har ikke spist usunt eller mye søtsaker...(masse vann i kroppen) så dette for være et " problem " når fødsel er overstått!! Da kan jeg begynne å trene bort de overflødige kg....

Men selvfølgelig, synes ikke det er noe moro å se vektnåla nærme seg 100 tallet. Så man blir obs på dette med vekt!!

Da er det ikke moro når dine svigerforeldre til en hver tid skal kommentere hvor stor du er. Har navn som kula på meg, blir møtt med åååå, hærlighet så stor du e... hver gang vi kommer på besøk!!

Så i jula sa jeg at jeg ikke likte slike kommentarer, og at de sårer... vil ikke bry meg selv så mye om vekta, men blir jo påmint hele tiden!!

Da sier svigers at det er vanlig å få høre det når man er gravid... og jeg prøver nok en gang å forklare at jeg vil helst ikke høre slike ting og spør om de kan la være!!!!!! MEN NEIDA.... det fortsatte hele fordømte jula.... kommentarene haglet hele tiden... Og fortsatte helt til sist helg, da det hele toppet seg!!

Fulle svigers satt hele tiden å snakket om kor stor jeg var, til slektninger, mens jeg satt 5 m unna å hørte alt!

Vet de ikke mener noe vondt med det, men når jeg har sagt i fra at det er unødvendig å snakke om vekt, snakk no heller om den lille i magen!!

Så det vart en heftig diskusjon, der jeg nok en gang sa at jeg synes det er respektløs og ufølsomt å si sånt... men nei da, det var vanlig det.

ÅÅÅÅÅÅÅ HÆRLIGHET!!! Det var like før jeg sprakk....

Synes virkelig ikke det er rart at mennesker får spiseforstyrrelser....

Jeg er slik at jeg liker ikke at folk kommenterer min vekt/str uansett om den går opp eller ned... blir virkelig ubekvem av slike kommentarer!!

Så nå blir det ikke mere besøk på svigers på en god stund....

Skrevet

Tror det er mangen som synst det er greit og kommentere gravide,både magen,og hvor man ellers har lagt på seg,jeg synst det er frekkt og upassende,vi har vel følelser(gjerne 10 ganger mer en før) og jeg personlig synst ikke noe om at folk komentere min kropp.

det er absolutt ikke greit.

Skrevet

Utrolig hva folk får seg til å si,ja! Jeg er i uke 33,og har lagt på meg 12 kg. Helt greit . Men blir jo litt lei meg når jeg får kommentarer som:

- "skal du ha tvillinger eller???" (den fikk jeg for en mnd siden)

- " Du har vel spist nok eller??(Var vel ment som en spøk)

- "Spist mye godt i jula? He,he!

Det kan sikkert virke som uskyldige kommentarer, men man KAN faktisk bli ganske lei seg! Selv om jeg er stolt av magen min, har man jo dårlige dager også,da man tar seg mer nær av ting en ellers..

Nei,har man ikke noe pent å si tl oss gravide,bør man holde kjeft,mener jeg:)

Skrevet

Jeg synes det er rett og slett respektløst å si sånt, uavhengig om man er gravid eller ikke!!

Er selv stolt over magen min, men ikke av låra som går ned i skoa og ansiktet som ser ut som en ballong!! Så slike kommentarer sårer virkelig, særlig når man ikke får gjort noe med det...

Man sier jo ikke sånt til noen som har noen kilo ekstra som ikke er gravid heller??

Selv om man er gravid så er det ikke ensbetydende at vi stortrives med å æse ut... som i mitt tilfelle!! Mye vann selvfølgelig, men det ser jo ikke ut.... og jeg føler meg ikke vel!!

Så det gjør faktisk svært vondt å få slikt i tryne hver gang, det ødelegger selvtilliten i en sårbar periode... og skummelt om disse følelsene skal fortsette etter endt svangerskap!!

Har sagt på "spøk" til samboer at jeg slutter å spise etter endt svangerskap for å få tilbake kroppen jeg hadde i utgangspunktet... så mye plager disse kommentarene meg!!

Heldigvis har jeg verdens søteste og nydligste samboer som er så støttende og god og elsker meg uansett hvor mange kg jeg har!!! Så han er vel reddningen til at det ikke blir noen form for spiseforstyrrelse etter fødsel. Men sunt kosthold og masse trening!!!:)

Synes folk skal tenke før de åpner kjeften sin....

Skrevet

Eg bryr meg helle rkje så mye,folk bare tenker seg ikke om,før di sier noe....Ta d hele me ett smil...

Her forleden va d en som sa til "hei tjukken" og jeg lo og sa "ja eg har jallfall en grunn til å være tjukk"hehehehe jeg ble ikke sur,og han lo me...ehehhehe

Folk mener altid at du enten er veldig stooor....eller veldi liten,og annen hver mann har forskjellig meninger!

13kg e isje mye,slapp av :)

Skrevet

syns ikke det var noe spes frekt jeg :-) ikke vondt ment,,,,,,

Skrevet

Jepp, skjønner hva dere tenker ja!

Jeg er en som har en god del på kroppen fra før, ligger på 3-sifret antall kilo for å si det sånn! og jeg fikk mage veldig fort! Det virker som om folk synes det er fantastisk at vi "litt store" blir gravide, for da kan de endelig få lov til å kommentere størrelsen vår!!

De 5 første månedene så fikk jeg konstant høre hvor diiiiger jeg var! Det måtte jo MINST være 2 inni der!

Greitt nok at man har en mage altså, men fadern å! Jeg synes faktisk ikke at magen min er så jævli diger som noen folk skal ha det til å være!

Synes ikke det skal være en automatikk i det at man har "lov" til å spy ut slike kommentarer bare fordi man er gravid! Det sårer!! :(

SF-målet mitt har vært høyt over det grønne feltet hele tiden, men nå er det godt innafor og nesten på den røde linja! Jordmor har faktisk sendt inn henvendelse til Ullevål for at jeg skal få en vektestimering fordi hun synes at magen min skulle ha vært STØRRE enn hva den er!!! Har faktisk bare lagt på med i underkant av 3 kg dette svangerskapet tilsammen!

Har magebilder inne på profilen min om noen vil se....

Skrevet

Hvis man sliter med selvbildet og de ekstra kiloene så er det ikke så enkelt å ta det med et smil.... desverre!!

Iallefall ikke når man har sagt i fra om at slike kommentarer sårer... men de fortsetter å komme!!

Ikke sikkert du mente mine innlegg, men HI sine... men svarte uansett jeg:)

Skrevet

uff jeg skjønner deg veldig godt du i HI.. vi har faktisk samme termin ser jeg.. Jeg sluttet i jobben min da jeg var 4-5 mnd på vei og hadde en søt liten kul syns jeg da.. framhevet den med fin kjole dagen da jeg sluttet og vi hadde kake og avslutning for meg.. Da spør en eldre på jobben om når jeg har termin. i mars sier jeg.. "Ååå, du er stor for å være så lite på vei da!!" liksom som om vi går gravid i 3 mnd og så plopper den ut.....!! Ble litt såra jeg, satt 20 andre å hørte på og jeg visste ikke pipet av hva jeg skulle si... Nå i ettertid skulle jeg sagt at vi går faktisk gravid i i 40 uker eller omtrent 10 mnd, det er nesten et helt år det!!

lurte på å stikke opp på jobben der å hilse på før jeg popper, men er litt redd for kommentarene.. enda jeg egentlig føler meg flott og magen ligger etter skjema.. =) Men har blitt mobbet på jobben der for utseende mitt før jeg ble gravid, en av grunnene til at jeg slutta.. Drittfolk.. :S

Skrevet

det er så irriterende når folk kommenterer størrelsen på babyen/magen! Jeg har tolv dager igjen til termin og har liten mage i forhold til mange andre. men babyen ligger helt på gjennomsnittet, og blir ca 3500 g sier jordmor. men i går var det ei som spurte: "å... er det normal størrelse på denne babyen da?" kanskje jeg som er hormonell, men jeg tok meg nær av det...! selvfølgelig er babyen "normal" - uavhengig av hvordan moren bærer eller hvor stor magen er! og hadde den ikke vært det, hadde det i hvert fall IKKE vært en kommentar en gjerne ville høre... argh...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...