Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 Jeg har gitt min lille på 7 mnd rå pære... ups... Har aldri hørt at man skal koke all frukt utenom avocado og banan! Føler meg blond ... Er dette noe all vet?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 Ingen fare. Har gjort det de første gangene, men dropper det når de blir 7-8 mnd. Gir uansett ike veldig sure epler og pærer.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 Har aldri kokt frukta som mine barn får jeg... hvorfor skal man gjøre dette????
tonemelone Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 Shit... jeg har heller ikke kokt dem...!!! Jeg har stappet både eple og pære i fruktposen...! :-( Gutten min er snart 5 måneder...
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #5 Skrevet 24. januar 2008 Jeg så det på en britisk nettside... "Most pediatric sources recommend cooking fruits that will be fed to an infant until that infant is about 8 months old. Bananas and avocado are an exception. For infants who start solids prior to 6 months old, cooking fruits is recommended. Cooking fruits breaks them down thus enabling easier digestion in an immature tummy. The "skins” of the fruits should always be peeled, especially prior to 8 months old! Infants who are fed fruits that have been pureed raw may not have any issues with digesting those fruits. There should be no life threatening health risk to baby fed raw fruits however, you may find baby has some digestion and tummy troubles. This should pass once the fruit itself has been passed." hmm... er jo ikke det at man må - men BØR! Har aldri hørt dette før... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå