Gå til innhold

Noen som har svar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg jobber som frisør og jobber på fast lønn + provisjon.jeg ble sykmldt i desember og fikk utbetalt ca 17.000 i lønn den mnd,men når jeg fikk sykepengene mine for januar fikk jeg utbetalt 13.000.da har jeb bare fått for timene mine.har arbeidsgiver lov til det.man skal velll regne ut gjennomsnitt av det man har tjent?

blir helt sprø av alt det her jeg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg ble sykmeldt i forrige svangerskap ble det regnet ut et gjennomsnitt av lønna de 6 siste månedene.

Skrevet

d e jo halv skatt i des da?er d derfor du fikk så masse?

Skrevet

Du skal ha gjennomsnittet ja. Ring å snakk med NAV, og evnt send inn en klage.

Skrevet

du får ikke betalt fra provisjonslønn.. kun fast

Skrevet

Har lett litt på nettet, og ikke funnet ut at det står noen steder at man IKKE sjkal få betalt for provisjon.. Hvor fant du dette anonym,?

Tror det stemmer som det de over her har skrevet, at du skal ha et gjennomsnitt av lønnen din ja.... Medregnet provisjon...

Skrevet

Klart man må få provisjonen medberegnet i beregningsgrunnlaget - hva med de som jobber kun på provisjon som selgere, eiendomsmeglere etc - de har jo like stor rett på permisjonspenger de også!

Skrevet

tusen tak for så mange svar,får vell snakke med arbeidsgiveren min og høre hva hun sier,men synes også det høres logiskt ut at man skal ha medberegnet provisjon,det skal jo ikke straffe seg og bli gravid:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...