fjerde gang Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 Heihei Jeg er en hjemmeværende mamma som er veldig glad i å strikke, men det er begrenset hva vi trenger av ullklær her hos oss, men jeg strikker videre alikevel... Er det noen som er interessert i å kjøpe hjemmestrikket ulltøy? Jeg strikker nesten hva det måtte være både til barn og voksne Jeg tar tre ganger så mye som garnkostnaden, dvs koster garnet 100,- så tar jeg 300,- for plagget pluss frakt Jeg kan kontaktes på e-post: [email protected]
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 Har du hjemmeside til dine strikkede klær? Hva tar du for en strikket ullbukse i str. 98?
fjerde gang Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2008 Det kommer ann på hvaslags ull du ønsker å bruke, men hvis du f.eks ønsker vanlig superwash ull tipper jeg det vil komme mellom 400,- og 500,- mulig det vil bli billigere da jeg ikke vet nøyaktig pris på garnet. Jeg har dessverre ingen hjemmeside til de strikkede klærne mine enda, jeg håper det kommer, problemet mitt er bare at jeg ikke har funnet et sted å være enda samt at jeg ikke har vært flink nok til å ta bilder av det jeg har strikket, men det kommer ;-)
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 Det er ikke lov med reklame her inne!
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #5 Skrevet 24. januar 2008 Til den prisen tar jeg rett og slett og setter i gang å strikke selv .
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #6 Skrevet 24. januar 2008 Prisen er faktisk ikke så ille, ull garn er dyrt+at strikking er tidskrevende! Jobber du gratis på jobben din over egg og stokk??? Synes det er bra at noen faktisknoen legger ut slike ting her, jeg strikker ikke og kommer til å benytte meg av dette tilbudet!
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 24. januar 2008 #7 Skrevet 24. januar 2008 Helt enig! Garn er mye dyrere enn folk tror! Ofte 30 pr nøste og sist jeg strikka tykk ullbukse til vesla gikk det 5 nøster. Måtte bare kommentere, hehe.
Gjest mphs Skrevet 25. januar 2008 #9 Skrevet 25. januar 2008 Jeg syns også at det er fint at noen faktisk tilbyr seg å strikke for andre. Jeg strikker selv, men det er sjeldent at jeg har tid til å strikke til andre utenom som gaver. Strikker mye til oss selv. Syns heller ikke prisen HI tar er mye. Og jeg strikker f.eks mye med nøstebarngarnet og det koster mellom 98 -149 kr. for 100 gram. Selvfølgelig får du også babyull til ca. 20 kr. Så prisen kommer jo ann på garnet.
Gjest Skrevet 25. januar 2008 #10 Skrevet 25. januar 2008 Ok, har tenkt litt..... Klart det er forskjell på garnpriser, noe som fører til forskjell på ferdig produkt inkl. arbeid priser. Jeg er veldig glad i å brodere. En julekalenderpakke til 300,- i butikken ville jeg nok ferdig brodert og montert tatt kr. 1300,- for..... I see.... Stå på og strikk....og selg!
fjerde gang Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 25. januar 2008 Hadde vel reagert som over egg og stokk selv, for det er dyrt å kjøpe hjemmestrikka tøy, spesiellt i ull, Når det gjelder brodert pakkekalender, jeg har brodert to stykker, og skulle jeg ha solgt de så tror jeg nok jeg hadde tatt minst 2500,- for de, for det var mye jobb ;-) Jeg holdt på nesten to mnd med hver ;-) Morro at det faktisk ble en debatt ut av dette ;-)
Gjest Skrevet 25. januar 2008 #12 Skrevet 25. januar 2008 Hadde du tatt 2500,-??? Hm..... Kanskje det. Hvem kjøpte lang julekalender til 2500,-??? Interessant. Men.....jeg brukte da 10 mnd på min.... ....elendig timepris....
fjerde gang Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 25. januar 2008 Det ble vel egentlig litt hypotetisk, jeg hadde ikke kjøpt en så dyr kalender selv, men det er fryktelig mye jobb med en sånn kalender, hvertfall de jeg har sydd. Timeprisen er elendig på alt håndarbeid egentlig, men jeg vet det er de som tar enda mer for hjemmestrikket tøy, som f.eks tar 800,- for en mariusgenser i barnestørrelse, og det vet jeg ikke om det er verdt med mindre man bruker veldig dyrt garn, selv ville jeg tatt fra 300,- og oppover avhengig av størrelsen...
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #14 Skrevet 25. januar 2008 Jøss. Holder det med 300 kr til garn da?
maria isabell Skrevet 25. januar 2008 #15 Skrevet 25. januar 2008 liker å strikke selv,men det tar tid og garn er dyrt...syntes ikke prisen din var så gale,dyrere i butikken....nå er eg så heldig at oldemor strikker myyye til sitt første oldebarn, eg har det litt for travelt,dessuten er eg ikke så flink med bukser og gensere, men skulle eg en dag bli uten ullklær ringer eg deg:) planlegger minst 5 barn:) bare strikk og selg....bra noen gjør det;) barn har det best med ull:)
fjerde gang Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #16 Skrevet 26. januar 2008 Faktisk så holder det hvis man kjøper det rimeligste garnet, og det er ingen dårlig kvalitet, men som jeg sa så vil jeg ta fra 300,- og det er jo da de minste størrelsene
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #17 Skrevet 30. januar 2008 Syns du har en rar måte å rekne arbeidspris på... Kjøper jeg billig garn og vil ha strikket genser , så blir det bililgere enn med et dyrt garn... for samme genser??? Ville heller prøvd å satt en pris på plagg,... xx kr for genser og xxx for bukse...,- med litt +- for lettstrikket eller mer vansklig.
Myra Skrevet 1. februar 2008 #18 Skrevet 1. februar 2008 Det kan faktisk være stor forskjell på kvalitet. Jeg strikker mye og kjøper aldri det billigste garnet. Har opplevd at strikkaplagg etter kort blir både nuppete og dårlig fasong med dårlig garnkvalitet. Og med såpass mye arbeid vil jeg gjerne har plagg som varer en stund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå