Gå til innhold

HJELP!?

baby nr 3 på vei!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 8 mnd, som jeg har prøvd å få avvent fra puppen, for hun skal i barnehage når hun blir 10 mnd. men har hatt store problemer med å lære henne til å ta flaske og kopp..hun vil bare ikke..og nå vil hun ikke ha puppen heller..hun drikker ikke i det hele tatt! har vært slik i nesten to uker nå..hun spiser godt med grøt og middag..men drikker ingenting..ikke snakk om en gang..hva skal jeg gjøre?? har prøvd å få tak i helsesøster siden mandag, men hun er visst ei opptatt dame..pliiis svar! føler meg litt hjelpesløs..hun kan jo ikke gå så lenge uten å drikke??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heh... vet ikke om det hjelper da, men minsten vår var slik.. ingen flaske eller noe slikt når han var ca 8 mndr, men kort tid etter ble han introdusert til sugerør...og det funket hvertfall sånn nogenlunde for han da... så kom flaskesuginga etter det... og han likte å prøve å drikke fra vanlige glass også da som vi holdt selvfølgelig :P

Lykke til videre med prøvingen!

Skrevet

har prøvd med glass også, men funker ikke..hun bare vrir seg unna..sugerør var noe nytt:) verdt å prøve..:D har kjøpt sikkert 50 forskjellige flasker og kopper til sammen nå, men ingen er bra nok..:/

Skrevet

Har du prøvd sånn vannflaske-tut? Sånn som er på imsdalflasker? Det var de eneste min gutt drakk av til han var 18 mnd. Ellers hadde tupperware noen tutekopper som var bra før, men de selges ikke lengre...

Skrevet

ja, har prøvd imsdalflaser også..vrir seg unna, og spytter ut igjen..men, hva gir dere på flaska? jenta mi får brekninger bare hun får mme i munn..bare mm og saft hun kan tåle smaken av, men nekter å drikke..og, jeg har ikke mer mm nå nesten, veldig lite, ikke noe å slukke tørsten på akkurat..

Skrevet

ja har endel forskjellige flasker og kopper selv, så den kjenner jeg godt til :P den som funka best etter at han fikk til å drikke av de var den..hmm.. husker seff ikke navn, men den med sånn flat på ene siden slik som noen smokker er.. første han fikk med sugerør var sånn baby-leskedrikk som man får kjøpt blandet med vann.. :P pappaen som ville teste om han fikk til noe drikking der, så han tok litt vann oppi en nesten tom leskedrikk.. og det funka da på ett vis.. hjalp hvertfall slik at han skjønte litt mer av det suge-opplegget :P

Min ville heller ikke ha MME... bare MM som gjorde susen..

Skrevet

Da ville jeg prøvd vann med bittelitt eplejus heller enn saft. Sånn skikkelig jus uten tilsatt sukker. Nora har en som heter lavsyre. Jeg ville brukt det til måltidene om jeg var deg. Vet hvordan det er, og at unger er forskjellige. (Har en som elsket vann fra første stund, og en som levde på mm som nesten eneste drikke lenge).

Skrevet

gutten min ville ikke ta flaske, men sugerør funka her også

Skrevet

ok..:) takker for svar..:) håper jeg får henne til å drikke etterhvert..er det farlig om dem blir gående for lenge uten drikke? når de er flink å spise..

Skrevet

Det er mye væske i mat. Kjør på med frukt. Væskebehovet er nok forskjellig hos barn, mener å ha hørt 1 dl per kg kroppsvekt er bra om dagen. Det har eldstemann her aldri fått i seg etter han sluttet med mm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...