Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan fortelle meg hva som skjer på første ul??? Jeg har aldri vært gravid før. Er i uke 19 nå.

Må jeg kle av meg , ta prøver, er det masse skummle ting inne på det rommet??? Er det noe å grue seg til egnt??

Skal på ul neste uke, og jeg grugleder meg.

klare ikke å tenke på noe annet nå!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg var det først noen enkle spm (husk helsekortet!!). Så legge seg på en benk, brette opp genseren og se på en skjerm. Ikke noe skummelt skjer, jordmor måler nøye alle deler av fosteret og forteller det hun skriver i journalen. Til slutt prøvde hun å se kjønn! Var veldig koselig, særlig for sambo som får litt nærhet til hva som skjer i magen :) Gled deg!!

Skrevet

på første ul vil du komme inn til en lege/jordmor. Der blir det en liten samtale før du kan sette deg/legge deg på en benk. Så må du dra opp genseren og brette buksen ned slik at den ikke er i veien for magen. Jordmor smører på en gel på magen din. så får du se babyen din på en skjerm! :)

Sånn var det i allefall for meg:) Ingen prøver, ikke vekt, ingenting annet enn å se baby:)

Ingenting å grue seg til:)

På forhånd var jeg redd for at ikke alt skulle være bra med baby, men det visste det seg at det var:)

Skrevet

Tusen takk for svar.

Nå skal jeg bare glede meg og telle dager.

Takk takk!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...