Himmel og hav Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 Jeg er så lei av å fylle bløtkakene med det samme, og trenger litt ny inspirasjon. Så jenter, hva fyller dere i deres bløtkaker?
grå :) Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 boysenbærsyltetøy (er vel det det heter, sånne blå bringebærlignende bær) smørt på ene delen og så krem med valnøtter og banan i oppå der før lokekt legges på. vanlig krem på toppen og rundt og så marsipan. den fikk jeg mye skryt for i allefall
xstinix Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 I bunner som er delt i tre: Ett lag med vaniljekrem, og ett lag med hermetiske fersken som du moser. Bunnene dynker du lett med sukkerlaken fra ferskenboksen.NAM
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 Pleier alltid å blande bringebær (som man kjøper i poser) i sukker og krem. Bruker det som fyll. Min favoritt hvertfall.
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 24. januar 2008 #5 Skrevet 24. januar 2008 Jeg laget til dåpen flere kaker, men 1 kake skilte seg klart ut det var bløtkake med gelelokk, inni hadde jeg moset banan blandet med krem, i det neste laget hadde jeg vaniljekrem... Nei, uff, nu må æ lage kaka på nytt, den er bare så knallgod..
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 24. januar 2008 #6 Skrevet 24. januar 2008 P.S. gå inn på "detsoteliv.no" slafs og se på bløtkaker
SaDa Skrevet 24. januar 2008 #8 Skrevet 24. januar 2008 Spiste en nydelig bløtkake på storefjell i helga.. Den var fylt med kiwi. banan og druer.. Fikk lyst på kake jeg nå...
♥2 små gull♥ Skrevet 24. januar 2008 #9 Skrevet 24. januar 2008 Pleier å bruke 3-delt bunn, dynker dem i enten juice eller saften fra en boks med coctailblanding (hermetikkboks med blandet frukt). Nederste lag bruker jeg krem, syltetøy (bringebær eller jordbær) og banan i skiver, neste lag bruker jeg krem og coctailblandingen, og på toppen pynter jeg med krem og enten mer coctailblanding eller andre bær.
HTC Skrevet 24. januar 2008 #10 Skrevet 24. januar 2008 Den aller beste bløtekake i verden er helt enkel. Bringebær, sukker og krem. Så friskt godt og aldeles herlig!
Lykkeliten og jeg Skrevet 24. januar 2008 #11 Skrevet 24. januar 2008 en pose med frosne bringebær som du tiner, strø litt sukker på. bland det inn med litt av kremen. det fikk jeg masse skryt for i dåpen =)
Himmel og hav Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 24. januar 2008 Takk for masse gode forslag! Tror nesten jeg må prøve boysenbærvarianten, for den hørtes litt ny og spennede ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå