Mam&Ama Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 Arbeidskontrakten min er for et halvt år, begynte 20 august og den går ut 20 februar, blir mest sannsynlig ikke fornya pga graviditeten.. Men jeg skal gå ut i permisjon 29 februar.. men hvis jeg ikke har jobb så blir det jo ikke permisjon?:/ Får jeg bare engangsstønad da? selvom jeg har jobba 6 av de 10 siste mndene? Noen som vet? Skal til nav i morgen og vet ikke helt hva jeg skal si:/ Hvis jeg bare får engangsstønad så kommer vi til å slite økonomisk:(
sydilla Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 Kravene til foreldrepenger er inntekt 6 av 10 siste mnd. Det avhenger ikke av at du har en jobb å komme tilbake i :-) Dette går så bra så. Hadde en kollega som var i samme situasjon som deg. Vikariatet gikk ut 1 uke før "permisjonen" begynte, hun får penger hun!
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 Så vidt jeg vet har det ikke noe med om du har jobb eller ikke når du går ut i perm. Det er str. på inntekt og tidsperiode som betyr noe. Du kan jo be arbeidsgiveren din pent om å få jobbe de siste dagene før perm, eller så kanskje du ikke er helt frisk? Tenker jo at man ikke skal bruke sykmelding med mindre man er syk, men du er jo i en kronglete situasjon da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå