Gå til innhold

Ordner dere med transport for gjestene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det står på flere sjekklister.

Jeg ser igrunn ikke på det som mitt problem hvordan de kommer seg hit og dit... Fra vielsen til selskapslokalet må de da klare å komme seg selv, de har jo kommet seg til kirken... Og selskapet skal holdes på et hotell, så de har mulighet til å overnatte hvis de ønsker. Ev. taxi hjem må da folk sponse selv? Eller er det forventet at brudeparet som har betalt 50-100.000 kr. for å holde selskap skal betale det og??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kun vært i 1 bryllup der brudeparet hadde leid busser til transport av gjestene, men det var fordi kirken lå på en plass det nærmest er umulig å få parkeringsplasser + at selskapslokalet lå et godt stykke unna kirken. I resten av bryllupene jeg har vært i har vi kommet oss til og fra selv. Det må også gjestene i vårt bryllup gjøre!

Skrevet

Jeg synes også at gjestene får sørge for transport selv - og taxi hjem hvis de ikke vil ta seg råd til å overnatte. Synes det går over stokk og stein med alt som skal ordnes nå til dags, fra transport hit og dit til underholdning før middagen av diverse slag. Det tar jo helt av...

Skrevet

Nix - vi setter opp tlf. nr til taxi i programmet, så kan de ordne dette selv. Bestiller man maxi-taxier så blir det ikke så dyrt for folk heller. Dessuten er det sikkert noen som skal kjøre selv også :-)

Skrevet

Syns det kommer an på hvor bryllupsfesten holdes.Holdes det på et hotell som ligger sentralt til eller et annet sted med muligheter for overnatting, så kan folk ordne seg selv.

Jeg var på et bryllup ganske langt utenfor allfarvei og det var ikke ordnet med skyss. Tar ca 30-45 min derfra til sentrum, dit de fleste skulle. Så en taxi brukte over en time for å få hjem 4 personer. Måtte vente flere timer i taxikø. Var over 100 gjester der. Vi fikk taxi i 5-tida, men hørte etterpå at folk fremdeles hadde ventet i 7-8-tida. Taxisentralen hadde ikke fått beskjed fra de som giftet seg om bryllupet, så det var bare 3 biler i drift den kvelden. I tillegg var det et annet storselskap i byda samme kveld som de heller ikke visste om. Hvis de vet om store arrangementer og at det kan bli mye folk som trenger skyss, så setter de inn flere biler. Taxisjåføren vår sa at det var veldig skjelden de hadde kjøring av bryllupsgjester fra sånne steder. Var mest vanlig at de som gifter seg ordner med skyss, sa han.

I et annet bryllup jeg var en gang, så hadde brudgommen lånt en minibuss fra jobben. En bekjent av han var sjåfør for kvelden, og kjørte etterhvert som folk trengte skyss. Var ca like langt utenfor allfarvei det også. Kjempeopplegg det syns jeg. Ble ikke så dyrt heller. Bussen fikk de låne gratis og sjåføren ville ikke ha noe for oppdraget, så de betalte kun drivstoffet.

Skrevet

Vel, hvis det er på bygda og veldig vanskelig med taxi eller offentlig transport, så bør man vel kanskje gi beskjed til taxiselskapet. Hvertfall når det også er snakk om såpass mange gjester. Hos oss regner jeg med at minst halvparten av de ca 60 skal overnatte på hotellet, da de kommer langveis fra. Dersom de ikke har råd til det, men skal overnatte et billigere sted, så får de ordne seg transport dit selv. :)

Skrevet

Nei det får de ordne selv....regner med at de fleste kjører fra kirken til lokalet vi skal være i tar ca 15 min og fra lokalet til hotellet jeg har booket de inn på tar 6-7 min og da kan de sikkert kjøre maxitaxi eller vanlig taxi.....får holde at vi har booket rom på hotell om vi ikke skal ordne transport også er nå min mening!

Skrevet

Vi skal ordne transport for gjesten fra kirken til festlokalet, selv om det er i Oslo og mange muligheter for transport.

Dette fordi jeg hadde blitt veldig glad for muligheten selv, og da blir gjestene samlet og kommer samtidig, de som ønsker det da vel og merke :)

Skrevet

Vi ordner buss fra byen vi bor i, til vielsen/lokalet (samme sted)

Det tar 20 min med bil dit, så de som ønsker, blir skysset med buss.

Denne går også to ganger tilbake på natten med gjester.

Bussen er rosa og heter "gla`bussen" som drives av en nabo av mamma og pappa.. Den brukes til pensjonister som skal ut på tur..

Må nok ikke betale mye for det, da jeg kjenner eieren så godt =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...