Gå til innhold

Dere alenemødre med barn under 3 år..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilkemordning har dere med samvær??

Har ei jente på litt over året, og vi skal gå fra hverandre..jeg mener det beste for henne er å bo hovedsakelig hos meg til hun er iallefall tre år, men vil selvfølgelig at hun skal ha mye samvær med faren sin, men på en måte som skaper forutsigbarhet saamtidig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor dere langt fra hverandre? Vi gikk fra hverandre når lillegutt var 10 mnd, og vi begynte samværet med en gang. I snart to år nå har han vært hos pappaen sin annenhver helg (tor-søn), og han har iallefall ikke tatt skade av det. Han elsker å være hos pappaen sin, vi snakker mye om han og han virkelig gleder seg til å reise til han.

Vi bor 3 timer fra hverandre, så her kan vi ikke ha 50/50 uansett...

Skrevet

mine er 3 år og 20 mnd. de er til far fred-mand annenhver helg og to etterm i uka.

vi har også en baby på 3 mnd,så venter med å øke til 50-50 til hun er blitt større.

men vi bor i samme bygd da :)

Skrevet

Takk for svar;) vi blir boende i nærheten av hverandre. men gjennim dette første året er det jeg som har tatt meg av det aller meste med henne, han har vist lite initiativ og interesse. Han er en god far, ikke misforstå, men årsaken til at jeg går fra er fordi jeg allerede føler meg som en alenemor..jeg har gjort nesten alt alene med henne, og gråtet mange tårer når jeg har sett andre familier sammen på lekeplass, stranda, kosetur i byen, trilleturer osv..

Han mener jeg er dum som henger meg opp i sånne bagateller som trilleturer, men det er det å være sammen, gjøre ting sammen, dele opplevelser sammen..det er hverdagen som faktisk er livet..Han sier han alltid er her, og det er sant - han er ikke ute og flyr, men det handler om å leve livet sammen..

Så nå tar jeg det store skrittet og finner mg rett og slett ikke i det lengre..

skriver meg bort jeg, men det er bare så deilig å få det ut..

HI

Skrevet

dere får starte i det små, å øke på etter hvert :))

et tips!! nyyt tiden barnet er til far, hjelper ingen om du er bekymret eller sliter med dårlig samv.het:))

det har tatt tid med meg å, her var far ikke deltagende i barnas liv heller. jeg var alenemor i et forhold.

så det var tungt de første gangene barna skulle til far, men nå får jo barna faktisk et forhold til pappan sin, å jeg ser hvor glade de er i hverandre!!

så jeg nyter hvert minutt de er hos faren sin, for de har det bra!!

å jeg får ny energi som jeg kan bruke på de igjen:))

selvfølgelig savner jeg de, de er jo mine nusselige, kose klemme på, skjønne barn:)) men de kommer jo tilbake:))

Skrevet

Har en jente på 16mnd som bor fast hos meg. Hun er hos pappaen sin annenhver helg. Bor ca 2 timer unna hverandre..

Skrevet

Har ingen ordning ettersom bf bor i utlandet.

Skrevet

Vi har hatt anna hver uke fra ons-søn, og det har fungert svært bra for alle tre. Jentå vår gleder seg like mye når hun skal til faren, som når hun skal til meg igjen. Viser ingen tegn til usikkerhet, da hun er en veldig sikker og trygg jente som har utviklet seg over gjennomsnittet enn så lenge.

Vi valgte den ordningen for å slippe å dra att og frem midt i ukene, og at hun får tid til å falle til ro over flere dager. I tillegg er det en time mellom oss, så da hadde det ikke vært aktuelt med noen timer en dag i uka.

Skrevet

Og forresten: Når dere har bodd sammen frem til nå, og hun da sannsynligvis kjenner faren sin mer enn godt nok, så ville jeg ikke ødelagt det med å ha lite samvær. Det vil bare skape usikkerhet og dere vil oppnå at hun gråter og ikke vil den ene eller andre veien. Hun er trossalt vane med to foreldre, og det vil ikke endre seg dersom hun fortsatt er med far så mye som mulig.

Skrevet

småen er 14 måender og far har han ca 4 timer vær tirsdag og 6 timer anden vær søndag. han har hatt han på 3 overnattinger meningen ting fast. vi har aldri bod sammen.

håper på en økning neste gang vi har time på fvk

Skrevet

Min gutt er 2,5 år. Han er hos far annenhver helg fra lørdag til søndag. Han vil ikke overnatte så derfor er det så lite. Far er også på besøk ca 1 ettermiddag hver uke, men ikke alltid. Vi bor ca 45 min fra hverandre. Far kom ikke ordentlig inn i gutten sitt liv før han var 2 år. Derfor sliter vi litt med samværet dessverre.

Skrevet

Vi har akkurat begynt med en uke hver, og tassen er akkurat fylt to år. Dette er kun mulig fordi vi har kjøpt leilighet i samme bygg! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...