Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 Jeg skal gå fra barnefar. Jeg har hatt mye større inntekt enn han hele veien, pga han sitter og betaler på gammel gjeld.. og jeg har betalt det meste av innbo. Når han har betalt for noe "stort", har jeg stått for utgiftene resten av mnd.. Og jeg har fått mye av innbo i gave fra min familie..+endel av hvitevarene vi kjøpte på avbetaling, ble nedbetalt av mine foreldre, pga dårllig råd en periode - og da er kredittkort farlig.. Hva har han krav på? han sa tydelig her om dagen at han hadde TV og LAP, og da tenkte jeg som så at "ja, og det er vel det eneste..!" dersom man skal ta det man har betalt for, er resten mitt.. Uff, håper noen kan svare..
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 Dette er jeg ikke helt sikker på hvordan fungerer, men vi har gjordt det slik at jeg får beholde alt av møbler og utstyr i leiligheten. Dette er fordi at jeg kun har OS som inntekt mens han har en god betalt jobb. I leiligheten har vi faktisk ikke plass til mer enn det nødvendigste uansett, så jeg hadde blitt " Lammet " med tanke på innkjøp av møbler. Så han fant ut at det var best at jeg beholdt alt, så kjøpte han seg nye når han hadde funnet seg et sted å bo...
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 Jeg synes det er fair å si at det du har fått av dine foreldre det tar du og samme for han..
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 som samboere eier dere hver det dere har tatt med dere inn i forholdet, det dere har fått av gaver ( du det dine foreldre har betalt) og det dere har betalt for selv. Dvs det du har betalt av store ting er ditt. Om du har vært grei å betalt mat etc alene fordi han har kjøpt noe stort en mnd er det desverre ditt tap... Typiske "jentefella" er desverre at han betaler lån og store ting mens vi betaler maten og klær til ungene, jentene sitter da uten noen rettigheter ved brudd... pass på å del ... Høres ut som om du har gjort det bedre heldigvis.. Blir dere ikke enige anbefaler jeg deg å ta kontakt med JURK el.. og nb: ta vare på alle kviteringer på et trykt sted så han ikke får tak i dem.. viktige bevis i en ev tvist Lykke til !
Trebarnsmamma2010 Skrevet 24. januar 2008 #5 Skrevet 24. januar 2008 Det er alltid lurt å skrive samboerkontrakt, selv om svært få tenker den tanken når de har det bra i et forhold. Vi har heller ikke gjort det enda, men skal gjøre det nå når vi flytter i nytt hus. Jeg ville tatt det som var mitt fra før vi ble sammen og ting som jeg/vi hadde fått i gave fra mine venner/ min siden av familien. Resten som ble kjøpt i forholdet, ville jeg prøvde å dele. Jeg hadde ikke orket å krangle om materialistiske ting, oppi alt det andre som vil komme med blant annet barn etc.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #6 Skrevet 25. januar 2008 NB : like viktig som samboerkontakt: gjensidig testament ! eier dere bolig vurder er gjelds/livsforsikring slik at ev gjenlevende kan ha råd til å beholde denne. ALLE forhold ender på en av to måter: 1. man går fra hverandre 2. den enes dødsfall i begge tilfeller trenger man som samboer et papir...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå