Gjest Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 Har ei veninne som har ei datter på 2 mnd. Datteren har vært plaget med vondt i magen siden dag 1. De har funnet ut at hun har en mage/tarm sykdom som ikke er alvorlig, men som tillsier at hun reagerer fortere på baktierier og mat osv. Pga dette har moren valgt og begynne med MME. Det forstår jeg godt. Hvis hun skulle ammet måtte hun gått på en VELDIG streng diett. Men problemet er: Hun vasker/koker ALDRI flaskene!!!! Det er så vidt hun gidder å skylle de i kaldt vann og sette de på benken.....Ungen skriker og skriker og mora klager over at det ikke hjalp å begynne på MME. Så jeg prøvde forsiktig å hinte frempå at det var veldig lurt og koke flaskene etter bruk.... for bakterier elsker melkerester og der koser de seg mellom hvert måltid ungen får. Sa også at det ikke var vondt ment, men bare ett råd. Hvis det hadde spart den lille for så mye smerter så var det jo verdt å prøve?? Så KLIKKA det totalt for henne!!!! Hun skjellte meg ut og sa at hun aldri mer ville se meg!!! Er det bare jeg som synes hun overreagerte? Eller tråkket jeg over streken?
Gjest stockholms tjej Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 jeg tror hon følte seg treffet...så hon vet nog at du har rett....
Håperpåønskebaby Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 Nei, du må for guds skyld ikke ha dårlig samvittighet for dette! Hun BØR vaske/koke flaskene etter bruk, og hun har absolutt ingen grunn til å bli sur!
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 Oj.. det er nok et sårt tema dette, med sliten datter og sliten mor. Men hun burde ikke reagere slik, du ville jo bare hjelpe. Ikke ta deg nær av dette, du gjorde ikke noe galt. Kanskje hun skjønner det etterhvert at hun reagerte litt voldsomt. Får skrive det på oppgitthet, det er nok ikke lett å ha en baby som skrike og har vondt.
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #5 Skrevet 24. januar 2008 He he...å kritisere en mamma er noe av det farligste du kan gjøre. Du kan likesågodt gå rett inn i et minefelt ;o) Tror nesten ikke det spilelr noen rolle hvor pent du hadde sagt det, for bomba ville spreng uansett.
Tante Bassa Skrevet 24. januar 2008 #6 Skrevet 24. januar 2008 Du har ikke tråkket over streken etter min mening. Er på sin plass at noen fortalte henne at hun må koke flaskene. Trodde egentlig det var noe alle visste. Men på en annen side så var det nok sårt for henne at du sa ifra. Du traff nok et ømt punkt. Hun er sikkert sliten fordi babyen hennes gråter mye, og da skal det ikke så mye til før man "klikker". Får håpe hun tar kontakt med deg igjen når hun får roet seg og tenkt seg om.
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #7 Skrevet 24. januar 2008 Husker hvordan jeg var selv også ) likte ikke at alle skulle gi meg råd...... men jeg måtte bare si det..... jeg er så glad i henne og jeg hater å se henne så sliten + at det er grusomt å se at den lille har så vondt.... jeg har prøvd å hjelpe henne med avlastning av både barn og husarbeid... men jeg kan ikke være der hele tiden for jeg har jo min egen jente på 2 år som trenger meg + mann og hus.... så følte tillslutt at alt jeg gjore for henne var litt "bortkastet" siden jeg viste at dårlig rengjøring av flaskene kansje var noe av årsaken til alle smertene hos den lille.....
Bittelillebøllen Skrevet 24. januar 2008 #8 Skrevet 24. januar 2008 Hvis du vet sikkert at hun aldri vasker flaskene eller koker er det helt på sin plass at du sa fra til henne. Men det kan jo hende hun gjør det når du ikke ser det. Og det kan hende at flaskekoking ikke hadde gjort noe fra eller til med skrikinga heller da det kanskje er flere årsaker til den. Men hygiene er nå engang viktig! Men sliter man med å få babyen til å spise ordentlig, sliter med få nok avlastning og søvn for eksempel kan man få fryktelig kort lunte - det er lett å overreagere når man er nedbrutt. Og hun har sikkert fått veeeeeldig mange råd for dette før og muligens vet hun ikke hvem av rådene hun skal følge osv. Det har jeg erfrart. Får håpe dere blir venner igjen.
mine små alver... Skrevet 24. januar 2008 #9 Skrevet 24. januar 2008 hehehe..snakk om å være hårsår da..Burde kanskje tatt rådet ditt å prøvd det før hun klikket ja.Hadde nok gitt henne det tipset selv jeg.
Trulte76 Skrevet 24. januar 2008 #10 Skrevet 24. januar 2008 jeg hadde jo selv kommet til å sagt det på en fin måte hun måtte koke flaskene først.. Så synes ikke du tråkket over streken..du ga jo henne et råd. Trudde alle visste de måtte koke flaskene etter hvert bruk jeg
kropp Skrevet 24. januar 2008 #11 Skrevet 24. januar 2008 Det var et VELDIG GODT RÅD!!!!!! Man skal vaske flaskene! Det er ikke noe tvil om det! Bra du sa ifra!!!!!!
Mumiluvu Skrevet 24. januar 2008 #12 Skrevet 24. januar 2008 hu er nok stresset og tåler ikke råd akkurat nå.kommer nok til å få en unnskyldning snart kan jeg tenke meg
Gulp Skrevet 24. januar 2008 #13 Skrevet 24. januar 2008 Du tråkket overhodet ikke over streken! Du gjorde absolutt rett i å si at hun burde koke flaskene, det bør man jo gjøre om ungen er frisk også. Merkelig at hun ikke visste det. Tror nok hun tar til vett etterhvert og sier unnskyld, håper ihvertfall det, for du gjorde ikke noe galt. Håper ihvertfall hun følger rådet ditt, selv om hun ble sint.
quicksilver Skrevet 24. januar 2008 #14 Skrevet 24. januar 2008 Man trenger faktisk IKKE å koke flasker,de har sluttet med dette på sykehuset også,gir barna vann direkte fra springen også.
maria isabell Skrevet 24. januar 2008 #15 Skrevet 24. januar 2008 hun var sliten og full i hormoner, å kritiesere en mamma er skumelt;) men hun burde hørt på deg og hun overreagerte...
*Super*Mamman* Skrevet 24. januar 2008 #16 Skrevet 24. januar 2008 Nei., jeg synes det var riktig gjort av deg.. Utrolig rart at hun ikke kokte flaskene, iallefall vaska dem ordentlig mellom hvert måltid.. Kan ikke skjønne annet enn at helsesøster/ lege hadde informert henne om at dette var viktig i forhold til barnet... Og hvis ikke var det merkelig at hun ikke hadde greit å "tenke ut" det selv... Dakars liten bebien.... Hun ble sikkert så sinna fordi hun følte seg truffet ja.. En tåler mye, mye mindre når en er i en slik periode, hulker og griner i ett sett, og det skal ikke så mye til før sinne tar overhånd.... Regner med at hun roer seg ned, og ser hvor urettferdig hun behandlet deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå