Gå til innhold

Fikk dere ris på rompa som små???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk ris 1 gang og det angrer mamma på enda...Husker det veldig godt og når jeg er ekstra sur minner jeg mamma på det også;) Var ikke vondt, men meget ydmykende!!

Jeg har forøvrig nulltoleranse for slikt. Det er ikke riktig måte å løse problemer på!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope!

Jeg mener det er hos foreldrene begrensningene ligger om de føler at å slå er en god løsning.

Skrevet

Nope.Aldri skjedd.Men husker mamma knipsa meg på leppa en gang.Mins å huske det var en veldig stygg glose som kom fra meg,hehe.

Skrevet

niks..men jeg fikk et fat med røkt torsk jeg ikke ville ha tredd nedover øra av en veldig sliten og frustrert mamma....det husker jeg SVÆRT godt...dog med humor i dag..og kan le av det...hehe

Skrevet

Nei.

Min mann fikk ris en gang da han var liten. Han sier han husker det som igår og det var det mest ydmykende han vært med om. Han var så sint på faren sin at han ikke snakket med ham på flere dager. Faren var helt fortvivlet fordi han hadde så dålig samvittighet.

Gjest Pusikatt
Skrevet

Mamma løp etter meg gjennom huset og dasket meg over ryggen med en slikkepott en gang, hahaha. Men jeg var 14 og dritsur og frekk og opstarnasig fordi jeg måte hjelpe til med oppvasken. Til slutt tiltet det for henne, I dag ler vi av det, veldig.

Skrevet

Det kunne skje, ja, av mamma. Jeg mener det er feil måte å løse problemer på og det mener hun også, i dag. Det var vel mer i desperasjon + et resultat av hennes egen harde oppvekst som endte i ris. Ikke at det gjør det greit, selvsagt.

Skrevet

hmm, kan ikke huske å ha fått ris på rompa, men kan huske at de knipsa på henda mine, men nå er ris vanlig for meg siden faren min er fra bulgaria og disiplinen på barna er noe annet der, moren min har aldri gjort noe sånt mot meg.. ble aldri banka opp eller lignende så det er sagt, fikk meg bare en smekk innimellom når jeg ikke var "snill pike" av pappa...

Skrevet

jeg har fått en klaps i ny og ne men ingenting alvorlig bortsett fra et par ganger ene gangen var da jeg var liten (mamma har fortalt) jeg husker ikke noe av det da, kan ha vært rundt 7 år og ville ha yoghurt og mamma sa nei da kalte jeg henne for en jævla kuk og mamma ble så sjokket at hun ga meg en leiving rett over kjeften. hehe. vel fortjent.

En annen gang var det min stefar, mamma ble dritforbanna på han da.

Jeg hadde fått beskjed om å ikke henge på stolryggen, men man glemmer seg fort når man er små og plutselig fikk jeg en kleshenger over ræven så det smalt! det husker jeg enda, det var jævlig vondt!! mamma ble steike galen og klabbet til han hehe.. i ræven har jeg fått noen ganger men de brukte mest husarrest som straff. Mens samboeren min fikk velge, i ræven eller husarrest og han pleide alltid å velge i ræven for da kunne han gå ut igjen hehe han var en skikkelig sjetunge når han var liten så det ble mye i ræven! hehe

Skrevet

Ris og ris... Vi fikk en dask. Ikke vondt og ikke ofte, men det hendte ja. Mest ydmykende! Aldri fra mamma, kun pappa.

Skrevet

Nei aldri.

Skrevet

næi verken jeg eller min søster.. men sambo fikk både d å mere til av sine stefedre..

Skrevet

Fikk smekk en gang. Pappa syntes nok ikke det var så gøy, siden det ikke gjentok seg. Og jeg husker ikke hva jeg syntes, men det var nok forsmedelig der og da.

Skrevet

ja fikk det også bare 1 gang,men det sitter enda den ydmykende følelsen!!

det pussige er at jeg husker tydelig at det var pappa som gjorde det, men det var min mor..

jeg dytta søstra mi på 2 år (jeg var 4) ned fra køyesenga,så hu landa på hodet stakkar.

men det har lært meg at å slå barn det gjør man bare ikke!!

min mor sliter med dette enda!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...