♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 De som vet hvem jeg er vet at jeg ble stevnet i fjord av bf. han tok meg igjennom rettsaken og jeg var langt nede. ble nedbrytt og deprimert. saken ble avsluttet i september og han skulle ha sønn vår fra: - onsdag etter barenhage/sfo/skole til søndag kl 6 - annen hver påske, jul, nyttår, høst og vinterferie - 4 uker sommer ferie Like før jul kom han og ba meg underskrive en samværs avtale, og jeg har lært at etter 5 år så skriver jeg ikke under noe han kommer med lengre... Jeg kom med noen endringer på den nye avtalen, avtalen han kom med var - annen hver fredag etter barnehage/skole/sfo til søndag kl 6 - påske fra skjærtorsdag kl 14 til 1 påske dag kl 14 - jul og nyttår ( annet hver år) fra kl 12 til kl 14 dagen etter. - 2 uker sommer ferie. Jeg sa at jeg ville ha jul og nyttår til kl 16 1 dag og påske fra onsdag til 2 påskedag. Fikk da beskjed om at den avtalen han kom med ikke var noe forslag men en enderlig avgjørelse. og en samværs avtale lager man da i sammen ikke en som bestemmer det. Han sier at han ikke kommer itl å hente sønn sin på onsdager men fredager. Jeg sier nei, hvis han ikke henter på onsdag så får han ikke ha sønn sin. Mange lurer vel på hvorfor jeg etter 5 år ikke bare kan gå med på den avtalen han kom med. Grunn 1, hvis jeg godtar en ting kommer han etter en liten stund og skal ha noe nytt. han gir seg aldri. en gang må det bli slutt. Jeg vil ha en samværs avtale som vi begge er enige med og kan leve med, med tanke på vår sønn, og som er undertegnet før vi begynner med den. grunn 2, jeg kan ikke la han komme å gå som han vil, han dro meg igjennom en rettsak uten ordentlig grunn og kom med falske anklager mot meg. min sønn sier ting som skjer hos sin far som får meg mistenksom. for eks: pappa er sint på meg. xx og xx slår meg. pappa kjefter hele tiden. jeg får ikke leke med mine leker. Det er tre barn til i det huset og de kommer foran vår sønn når han er der. grunn 3, Hvis jeg lar han holde på og endre avtaler og slikt uten å ha noe å si så kommer han til å ødelegge meg helt... Men er jeg så dum? jeg har ikke så store forandringer. to timer lengre til jul og nyttår og ca 1 dag ekstra til påske. det er hva jeg vil at han skal godta. I svare fra retten så sto det at når vår sønn begynner på skole så må vi muligens reforhandle avtalen siden bf bor et lite stykke unna osv. men det er jo ikke før til høsten og hva er da så vanskelig med å ha han onsdag til søndag fram til da? Det er et halv år. jeg vil jo at sønn vår skal ha et forhold til sin far og hans familie
nuttegull:) Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 Grusomt å si det,men virker som at han ikke er så intresert i å ha guttungen så lenge av gangen,å hvist han endrer igjenn senere,vil det da bli enda mindre? Hadde det vært min sønn,skulle han fått slippe å dra til en pappa som ikke bryr seg.
nuttegull:) Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 Kanskje heller finne en god barnepasser som tar seg godt av gutten din,som kan ha an av og til slik at du får avlastning,og at familien hjelper litt til? Hvist det er slik at han blir slått å kommer etter de andre barna,kan han jo ikke ha det noe godt??? ønsker deg lykke til=0)
Amorahalvstrømpe Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 Uff,dette hørtes slitsomt ut.Men stakkars barnet da,må da bli utslitt av frem og tilbake og forandringer,og usikkerhet når han skal ditt,og når han skal datt..
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. januar 2008 det er derfor jeg nå vil ha en fast avtale uten noen muligheter for å kunne gjøre om. en avtale uten hull, hvis dere skjønner hva jeg mener. Nå er min sønn 5 år og stor fantasi. så jeg vet ikke hvor mye som er sant i dette, nevnte alt i retten men sa da også at jeg tok det med en klyppe salt, snakket med sønn min om det og spurte forsiktig om hvorfor de slo osv.. han sa han ikke viste. så klart tar jeg det alvorlig men jeg løper ikke til politi stasjoen heller. Han er glad i pappaen sin og vil ditt. og jeg er ikke den til å nekte han det. Jeg og har følelsen av at han ikke vil ha sønn sin i det hele tatt, men jeg får han ikke til å skrive under på en slik avtale om at han ikke har samvær med han heller! for da vet han at han må betale mer i bidrag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå