Gå til innhold

Vann å drikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere gir babyene deres vann å drikke,

- pleier dere da å gi de kokt og avkjølt vann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her så er snuppa 10 mnd og jeg har gitt henne vann rett fra springen ganske lenge.

Gir henne vann til grøten, lunsj og middagsmaten sin :-)

Skrevet

Min lilleM er 9 mnd, og han får vann til alle måltider. I begynnelsen fikk han kokt avkjølt vann, men når han begynte å putte alle lekene fra gulvet i munnen, så var det ingen vits å skåne han så mye for andre bassilusker heller. Så nå får han renset vann fra springen.

Skrevet

Takk for svar!

Dere har et poeng - det er jo ikke noe vits i å koke lenger så lenge de leker på gulvet og putter leker i munn :)

Hvor mye vann drikker barna deres i løpet av en dag?

Og gir dere kaldt eller lunket vann? - (de er jo vant til å drikke varm morsmelk, grøt og middag...)

Jeg har forsøkt med kaldt vann, men da kom det bare grimaser...enten fordi det var kaldt eller fordi hun ikke liker vann?:)

Har ikke gitt noe særlig vann å drikke før...hun har fått pupp etter grøt og middag istedet.

Hva er deres erfaringer?:)

Skrevet

Hei igjen

Jeg gir henne kaldt vann fra springen og hun elsker det:-) Men det har tatt litt tid før hun syntes det var kjempegodt....slet en del i begynnelsen med å få i henne nok vann, spesielt når jeg bare ammet morgen og kveld. Så da måtte jeg ty til litt forskjellige babyjuicer som man får kjøpt ferdigblandet i butikken. Men det gikk seg kjempefint til etterhvert :-)

Om du vil gi lunkent vann så ta kaldt vann fra springen og varm det litt. Aldri gi lunkent eller varmt vann rett fra springen.

Nå så kan hun drikke opptil 200ml på en dag, ikke så ofte at hun drikker så mye men det hender :-)

Lykke til, det kan hende det tar litt tid for henne å bli vant med vann men det kommer etter mye "trening" :-)

Skrevet

Er enig med Samsyn ang lunkent vann fra springen. Det må du ikke gjøre. Men det er fullt ut tørstedrikke å gi lunkent vann til barnet. Kaldt vann er en vanesak.

Det vi gjør er at vi blander kaldt vann med ørlitt kokt vann, så blir det akkurat passe lunkent og han liker det. Spesielt når han er tørst på natten, så er kaldt vann fysjom!

Her pleier han å drikke mellom 100 og 150 ml daglig. Også drikker han fortsatt ørlitt mme (ca 200 ml) Enda mer når han er syk. Da tilbyr jeg vann oftere og han vil tydeligvis ha. Ser også at om jeg tilbyr vann før maten så drikker han mer enn om han bare skulle få det mens han spiser.

Ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

Tusen takk for gode tips damer! :)

Ser at jeg må "trene" mer med lille frøkna, for å lære henne å like vann!

Vi får forsøke med litt lunkent vann også. (men selvfølgelig ikke varmt fra springen:)

Skrevet

Det var en periode etter at Sebastian sluttet å amme at han drakk vedlig lite vann, men det gikk seg til etterhvert. Jeg brukte også kokt vann for å blande kaldt vann fra springen for å få det lunket. Nå får han bare kaldt vann fra springen, men det blir jo romtemperatur etterhvert:)

Skrevet

Heisann

Snuppa vår blir 7 måneder og vi gir henne vann fra springen:)

Litt til lunsjen og litt på ettermiddagen..:

Går ned på høykant hehe

Skrevet

Hei! Vi kokte vannet i begynnelsen, men nå får han fra springen (9mnd gammel). Vi gir han vann til alle måltider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...