Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 Har Graco sete til vår gutt på 3 år. Han veier nå 16 kg, men husker ikke helt men tror det går opp til 18 kg. (har mistet bruksanvisningen så får ikke sjekket). Men synes at hode hans går litt over sete og selene er for korte når han har på vinterdress. De sklir liksom ned noen ganger. Men hvordan ser jeg om han har vokst ut av setet?
mayaya Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 selene skal starte ovenfor skuldrene, og hodet skal ikke komme over setet.
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2008 Når er det vanlig å gå over på sete nr. 3. Altså det som bare festes i bilselen.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 Gutten min gjekk over til nr 3 når han var litt over 3år,da måtte veslesystera ha det graco sete han hadde. Det viktigaset er at dei er over 15kg og at ungen er lang nok i skuldera, dvs du kan justere ryggen på sete og når det er heilt nede så må ungen passe inn i det, evt justere det opp hvis ungen er lengere i ryggen.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 24. januar 2008 #5 Skrevet 24. januar 2008 Hodet kan gå over kanten på setet, men ikke høyere enn toppen av ørene...
EnMamma Skrevet 24. januar 2008 #6 Skrevet 24. januar 2008 Om han sitter bakovervendt så er det ikke noen krise om selene starter litt under skulderhøyde, men sitter han forovervendt så er det ikke bra. Han har vokst ut av setet når han når vektgrensen eller hodet ved ørene er over toppen på setet. Hvis han sitter bakovervendt så vil jeg tipse dere om å prøve ut Britax Multitech eller Britax Two Way Elite. Skal han sitte forovervendt i neste sete burde dere velge en beltestol. Maxi Cosi Rodi XP eller XR eller Britax KidPlus eller Kid Fix er gode beltestoler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå