Gå til innhold

hvor lang perm skal dere ha??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er ikke helt sikker om jeg skal ta 42 eller 52 uker...

tar jeg 42 så beg jeg igjen bare i en 20% stilling når dem har gått...

hooofff er så usikker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får jo lang perm jeg siden jeg studerer.

Skal ikke ha før i august så får først 2 mnd sommerferie og så skal jeg ha 1 år perm.

Begynner igjen når baby er 1 år.Da håper vi får kan være litt hjemme,synes det er veldig tidlig å sende h*n i barnehage allerede da.

Kortidsbarnehage hadde kanskje vært noe.

Skrevet

ikke snakk om at jeg skal sende mini i bhg så tidlig kommer til å jobbe litt helger og kvelder..

Skrevet

Men det er jo helt normalt...synes det er tidlig jeg...

Mannen min kan jobbe litt fleksi etter hvert,så vi har hvertfall mulighet til å ta korte dager i barnehage.

Men er ikke lett å vite hva man skal gjøre.Må jo ha penger og vil jo bli ferdig med utdannelsen....

Skrevet

Vi valgte 42 uker første gangen. det angret vi på, så denne gangen velger vi 52 uker. Får unasett ikke barnet inn i bhg før de er 1 år.

Men det sies at det lønner seg å ta 42 uker(lønnsmessig), og da heller ta utvidet permisjon etterpå. Vet ikke om alle arbeidsplasser sier ja til det, men det går ann å undersøke.

Lykke til!

Skrevet

Jeg er student så jeg tar et år permisjon, i allefall i første omgang.. Så får jeg se om jeg har hjerte til å sende de to små i barnehage når de blir ett.. Var hjemme i 2 år med førstemann så har ikke bestemt meg helt enda. Hadde jo vært greit å bli ferdig med studiene også ;)

Mannen tar vel 2 uker rett etter fødsel og så kommer han til å forsøke å jobbe litt hjemme etter det for å avlaste meg litt, blir garantert hektisk i begynnelsen med to små. Men med mannens jobb er det ikke mulig å ta noe serlig permisjon så da er det i allefall greit at vi forhåpentligvis ikke blir rammet av regjeringens forslag om tredeling av permisjonen! Overformynderi etter min mening, hver og en familie må få lov til å disponere permisjonen slik de mener er best for seg og sin familie!

Man har krav på muligheten til 1 års ulønnet permisjon etter svangerskapspermisjonen, så det kan ikke en arbeidsplass nekte deg, men betyr jo ikke at de vil bli glade å gjøre det enkelt.. Men min erfaring er at de ofte kan overraske og være mer medgjørlige enn man i utgangspunktet hadde trodd !

Skrevet

80% altså 52 uker.jeg vil være der da det skjer noe som krabbing osv.

Skrevet

Hei jenter.

Dere kan velge mellom 80% lønn i 54 uker eller 100% lønn i 44 uker. Men, dere "tjener" i mange tilfeller på å ta permisjon i 44 uker+ 10 uker permisjon uten lønn fra jobben! Sjekk ut om det gjelder deg. Da får du jo akkurat like lang permisjon+ mer penger. Man har også krav på omsorgspermisjon uten lønn fra arbeidsgiver så ingen kan nekte deg dette:)

Har klippet dette ut fra NAV sine sider:

Stønadsperioden for foreldrepenger utgjør 44 uker med full stønad eller 54 uker med 80 prosent av full stønad. Det valget som gjøres når stønadsperioden starter gjelder for hele perioden og for begge foreldrene. En uke utgjør fem stønadsdager. Det utbetales ikke stønad for lørdager og søndager.

Det er viktig å være oppmerksom på at totalutbetalingen for hele perioden ved 80 prosent uttak er lavere enn hva som vil bli utbetalt ved 100 prosent dekning.

Lykke til!

Skrevet

Jeg skal ha 48 uker, og mannen min 6 uker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...