lip smacker Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 Hva er deres symfysemål? Jeg er i snart i uke 18,og har et symfysemål på 18cm.Legen lurte på om det blir tvillinger,men har vært på ul,og det er bare en der;-) Er 18 i uke 18 veldig mye?
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 hei jeg er 21+6 og var hos jordmor på mandag og målte symfysen for første gang og den var på 19 cm. jeg aner ikke hva som er vanlig, så den kan jeg ikke hjelpe deg med:)
Hera83 Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 Mitt var 19 cm i uke 17+6... Jordmor lurte også på om jeg bar på tvillinger, men på ul så hun at morkaka ligger på framsia så da ble visst sf-målet større..
MorCathy *spire fire og fem!!* Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 Det masse som spiller inn på sf-målene... Har du født før - livmoren kan utvide seg fortere Kort tid siden fødsel -livmoren kan utvide seg fortere og mer Slappe ligamener i livmoren... kan utvide seg fortere stort barn mye vann stor morkake morkakens posisjon lite bekkenplass... det er mange mange grunner til disse sf-målene våre, men det grønne feltet på skjema vårt en en god veileder. Jeg lå konstant 3 cm over det grønne feltet med min første, han var bare en baby, ikke to, 4080gr. de to neste lå i øvre normalfelt på skjema hele veien, begge ca 3400 ( gutt og jente) Denne gangen ligger jeg også godt over og har ikke hengt meg på tvillingtanken enda, jeg har jo vært stor med alle 3 før og det er bare 9 måneder siden jeg fødte sist. UL will show, men det er nok en logisk forklaring på dette..
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 24. januar 2008 #5 Skrevet 24. januar 2008 18+6 så var det på 19. Litt over det skraverte feltet, men venter også bare 1. Dette er andre gangen jeg får maålt symfysen og den har ligget litt over begge gangene. Den følger sin egen kurve så det er perfekt som JM sa :-) Har vært gravid 3 ganger før så det var ikke unormalt sa JM (ingen fødsler, mistet alle 3).
Nurket.21.12.09 Skrevet 24. januar 2008 #6 Skrevet 24. januar 2008 jeg var i uke 23 dag jeg målte. og symfysemålet var 24.. det var i kanten av den grønne skalaen på skjemaet..
*Super*Mamman* Skrevet 24. januar 2008 #7 Skrevet 24. januar 2008 Førsta gang jeg målte det var i uke 16. Da var målet hele 25 cm... Men er kun 1 der inne ja, hehe.. Nå i uke 25, er målet rundt 30 cm...
Night 78 - keiser og prins Skrevet 24. januar 2008 #8 Skrevet 24. januar 2008 Mitt var 20 cm i uke 20, altså rett utenfor det grønne skraverte. Venter bare en. Legen sa ingenting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå