Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 her i huset vil pappa ha halve tiden, noe jeg syns er flott=) men han vet vel ikke enda hvilke følger det får, han får ta seg av nattevåk å oppvasken mens jeg er på jobb, dette er noe han ikke har skjønt enda, (men det kommer nok) jeg føder i mai/juni (termin 30.mai) så må jeg jo amme å det hele, da tenker jeg att jeg tar full perm ut året, så rundt juletider begynner vi med fast føde til lillegutt, så når januaren kommer å ett nytt år er i gang, kan far ta perm, men så ser jeg noen skal ha 60/40 deling, hvor mange måneder er det? hva skal dere ha?
MorCathy *spire fire og fem!!* Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 Det kommer an på om man velger 44 eller 54 uker permisjon.. 9 uker er forbeholdt mor (3 før og 6 etter fødselen) 6 uker er forbeholdt far (fedrekvoten) velger du 44 uker, så er det 29 uker til deling etter kvotene, (17,5 (60%) og 11,5 (40%)) velger du 54 uker, så er det 39 uker til deling etter kvotene, (23,5 (60%) og 15,5 (40%)) Med termin 30. mai, så starter du permisjon ca. 9.mai. 9.mai til 30. mai er 3 uker. Ukene starter å løpe fra fødselen, føder du 2 uker før tiden, så mister du 2 uker. Du har 3 uker før fødselen og fra fødselstidspunktet så starter tellingen på de resterende 41 eller 51 ukene. Forutsatt at babyen kommer 30 mai, så løper dine 6 uker til 11.juli. Har du valgt 44 uker med 100% lønn, så går dine 60% frem til ca. medio november og da starter far på sine 5 uker frem til medio desember, og går over på sine 40% som varer frem til permisjonsslutt ca medio mars 2009. Det kan være fristende for mange å velge 54 uker til 80% lønn, slik at man har 10 uker mer, men da må man bare være klar over at det ikke går opp i opp økonomisk...
elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 TAKK, TUSEN TAKK FOR ETT GREIT FORKLART SVAR=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå