Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir helt forvirret jeg. Noen som har fasitsvaret???

Kan man farge håret hjemme uten å skade forsteret hjemme??

Jeg farget håret hos frisør i beg av des og hun sa at det ikke var noe farlig, hadde ikke hørt det i alle fall.

Men nå har det selvsagt kommet ettervekst og jeg vil farge det igjen, men har lyst til å gjøre det hjemme, er jo så dyrt hos frisøren.

Er det andre stoffer i fargen hos frisøren enn den hjemmefarginga????

Er i uke 17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke farlig, du må bare passe på amoniakken...

Selv har jeg iført meg munnbind under mine svangerskap mens jeg har farget håret... sånn just in case, selv om JM sa at det ikke var nødvendig.

En av ulempene ved å behandle håret være seg permanent eller farging under svangerskap er at man kan få ulike resultat, men det er ikke den store faren for det heller..

Skrevet

Ja, det går helt fint å farge håret hjemme.

Har nylig gjort det selv. Var selv usikker på dette, men spurte jordmor, og hun sa det ikke var noe bevis på at det skadet fosteret. Hadde det vært "super-gale" hadde vi nok fått beskjed om å ikke farge hår med en gang vi hadde funnet ut vi var gravid!! Dessuten farget hun håret opptil flere ganger selv, da hun gikk gravid;)

Skrevet

Hei. Jeg er frisør og kan si deg det at det er ikke farlig i det hele tatt, blir ikke annerledes farge enn normalt heller. Kun permanent som kan bli enten dårligere el sterkere enn før. Farg og kos deg :-)

Skrevet

det kan du, men du bør lufte godt imenst du farger.

Ikke stå med døren lukket på ett lite bad feks:-)

Skrevet

Hårfarge inneholder ofte et stoff som heter resorcinol står på EU`s liste over stoffer med dokumentert hormonforstyrrende effekt.Slike stoffer kan forstyrre kjønnsutvikling og fruktbarheten..

Norske myndigheter har pålagt oss å ha full ingrediensliste på produktene,så da kan en lese hvorvidt fargen inneholder dette stoffet.

Jeg vil anbefale hettestriper om du likevel vil farge håret, da kommer det lite farge til hodebunnen. Personlig bruker jeg glansvask i disse dager :)

Ingrediens idiot og hudterapeut som jeg er..

Skrevet

Har ikke noe fasitsvar nei, men har selv latt være å farge håret siden jeg ble gravid. Søkte endel på nett og fant ut at enkelte fraråder det - så sånn for sikkerhets skyld har jeg latt være... Evt er jo et alternativ å legge striper som noen her foreslår - da kommer jo lite farge i kontakt med huden.

Skrevet

Det er vel kanskje heller de stoffene som man puster inn,mens man farger håret,som evnt. er skadelige...!!Hvis farging av hår hadde vært så skadelig, ville det vært ganske mange sykemeldte frisører.De står i den amoniakken og perm. vesken hele dagen...Ergo.. farging av hår osv. er ikke bevist skadelig på fosteret.

Skrevet

De fraråder å farge håret i det nyeste bladet gravid pga det hormon forstyrrende stoffet som hun over nevnte, ikke fordi man puster inn,men stoffet trekker inn i hodebunnen. men det er jo bare å se på pakken om det inneholder det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...