kaalrot Høygravid!:) Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 Tenkte jeg skulle høre hvordan det gikke med dere jenter med tanke på spark, event strekkmerker, bevegelser fra babyen osv.. Selv kjenner jeg spark hver dag og opp til flere ganger om dagen:) Har begynt å merke meg babyens søvnmønster for i 12-tiden hver kveld er det masse liv i leiren:) Samboer kjente babyens spark i uke 21, men kraften i sparkene er fortsatt veldig varierende.. noen ganger veldig kraftige, men i de fleste tilfeller kun kraftige nok til at det bare er jeg som kjenner dem..skal også sies at det varierer veldig fra dag til dag hvor aktig den lille gutten min er, og at morkaken ligger foran på meg.. Kan også til tider kjenne babyens bevegelser, men har kun hendt 1 gang at jeg kunne kjenne at han stupte kråke langs hele magen min eller noe- det var en skikkelig rar opplevelse, og litt vanskelig å forklare.. Enda ikke fått strekkmerker, heldigvis, men bank i bordet;) Ellers er formen fin..er kun ryggen og hodepinen som innimellom er mine plager i svangerskapet om dagen! Har fått den etterlengtede gravidmagen, og den vokser seg sakte, men sikkert større:) vises til og med når jeg har på tykke ytterjakker *stolt* Nå er jeg spent på hvordan andre i uke 22 har det..håper noen gidder å svare da..hehe:)
prins&prinsesse Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 Jeg er 22+5 i dag og magen er ganske så stor ettersom jeg har en sønn på bare 9 mnd. Jeg hadde ingen strekkmerker før gutten var ute, da kom alle sammen. Både på mage, rumpe og lår. Alle sier at det ikke er så gale men selv synes jeg det er HELT jæ...!!! Men selvfølgelig er det vert det:-) Jeg fikk diabetes type1, en mnd FØR forige svangerskap. Så det slet jeg veldig med da og gjør det også i dette svangerskapet. Ellers skal jeg til fyseoterapi i dag for å se om jeg har fått bekkenløsning:-( Regner med det for det kjennes akkurat likt ut som forige gang. Ellers så ligger min morkake også på fremsiden så jeg begynte ikke å kjenne liv før i uke 20. Men nå kjenner jeg det vær dag og min kjære forlovede kan både se og kjenne det. Vi venter jente denne gangen, så det blir kjekt med en gutt og en jente. Vi har termin 28.mai men blir satt i gang ca 19. Håper jeg får føde vanlig denne gangen, ble KS sist. Ellers synes jeg dette 2.tri går utrolig seeeeeent. Heldigvis har jeg lille gullet vårt som gjør dagene og ventetiden så mye kortere. Tilalle dere andre: dette er virkelig noe å glede seg til:-) er helt fantastisk å se at de lærer noe nytt hele tiden og alt det andre som følger med disse små. Lykke til.
1, 2, 3!!! Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 Jeg er 22+1 i dag! Kjenner spark hver dag! Hardt og tydelig. Og hvis hun snur seg, eller bare bytter stilling inni der, kjenner jeg hun stryker seg på innsiden av magen!!! =) Pappaen kjente spark for ca en uke siden! Kjenner det godt utenpå, men det kan nok være for at jeg ligger med en hånd på magen hver gang anledningen byr deg! Har en gutt på 6,5 år. Slapp unna strekkmerker da jeg gikk med han. , Har ei jente på 4 år, som jeg fikk 5 små strekkmerker på magen i løpet av de 8 dagene jeg gikk over tiden med henne. Hehe! Gjør meg ingenting, da de nesten ikke vises! Har ikke hatt plager i noen av svangerskapene, så har ingenting å klage på! =) Formen er toppers!! Magen har så vidt begynt å komme nå. Har lavere symfysemål denne gangen, enn med de to andre, og det er bare helt greit!
Anitahar2barn Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 Hei! Jeg er vel straks i uke 23, termin 1. juni, og her er alt fint! Fikk mage tidlig denne gangen og kjente liv tidlig, uke 15. Det hadde jeg ikke forventet, pappaen kjnte det uten på 2 uker etter. Har blitt spådd en "hyperaktiv" unge så det kan være grunnen :-) Har en datter på 2 fra før. Venter jente denne gangen og og svangerskapene er egentlig ganske like. Bortsett fra at ryggen min føles superfin i forhold til forrige gang. Går til fysiterapaut for å prøve å forebygge. har gått masse til kinesiolog siden jeg slet med bekkenløsningen etter at tuppa kom ut. Tror det er det som har hjulpet. Fikk ingen strekkmerker forrige gang og tror jeg slipper unna denne gangen også :-) Håper jeg da...selv om magen er større enn sist. Men jeg har gått opp lite i forhold, forrige gang veide jeg 4 kg mer enn jeg gjør nå til samme tid. Rart, men er vel mer aktiv på grunn av lillemor og fin rygg. Forrige gang gikk jeg opp 14 kg så spent hva det blir nå. Jeg kunne godt hoppet over fødselen føler jeg, vil ikke føde. Men jeg må vel :-) det gikk kjempefint forrige gang egentlig. Uten smertestillende og ikke noe revning eller noe. Men det gjør jo så voooondt. Jaja, det kommer jo en babyut som jeg gjerne vil hilse på :-) Har vært kvalm og sliten, men ikke kastet opp. Idag har jeg fått 40 %sykemelding så det skal bli deilig. Når man bare har lyst til å dø, å sove hele tiden og blir sur og gretten av tanken på lage mat eller no, så er man for sliten. Har 120 % stilling så her finnes det ikke dårlig samvittighet :-) Vi får følge hverandre framover vi da. Lykke til videre alle sammen!
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 Hei hei. Er i uke 22+3 i dag og syntes formen min er fin. Merker tydelig at magen er blitt større og jeg er blitt tyngre. Strekkmerker har jeg masse av fra min fødsel for 7 år siden. Og antar jeg får flere nå. Men den skaden er allerede gjort, og det er veldig lite jeg kan gjøre med det. Vesle gutten i magen beveger seg stadig vekk, helst på kvelden. Men med en gang pappa eller storesøster skal kjenne så stopper han. Er litt egen tror jeg. Han sparker ikke veldig hardt enda, men han kjennes godt fra innsiden. 5 mars skal vi på 3d ultralyd, og det blir fryktelig spennende. Gleder meg til å hilse på gutten igjen. Ellers er jeg hjelpepleier i 60% nattstilling, jeg blei sykemeldt rett etter jul men vil tilbake på jobb på mandag da jeg kjeder meg så her hjemme. tiden går så seint. Har en kranglette rygg, men er ellers i utrolig fin form, selv om jeg er nok mer sliten nå og litt mer tiltaksløs. Gleder meg til å over i 3 trimester. Jeg er alt for utålmodig til å gå 9 mnd. gravid..
kaalrot Høygravid!:) Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. januar 2008 Kjekt å høre fra andre i uke 22:) Gleder meg også til å gå over i 3 trimester.. !! 2 tri varer så uendelig leeeenge... -er nok litt utålmodig jeg også Vi har i grunnen blitt enige om å ikke gå på 3d ultralyd, men et gjensyn med junior hadde i grunnen vært koselig da:) Hvor mye betaler dere for denne ul connie 79? Og er det uke 29 som er anbefalt om en ønsker 3d? Jeg er 22+2 i dag og har termin 30 mai.. innimellom kan jeg knapt vente til termin mens andre dager tar "panikken" meg og da er jeg veldig glad det er noen mnd igjen;)
sara76 Skrevet 25. januar 2008 #7 Skrevet 25. januar 2008 hej! är 22+5 idag!!! Har äntligen bøjat känna liv där inne, morkaka på framveggen här med. Hon slår kullerbyttor och rullar runt nästan hela dagarna. Nästan lite jobbigt. hehe!!! Samboern min har inte känt nåt ännu. Men det drøjer nog inte länge før han gør det. Jag har varit sjukskriven 50% sen før jul, bekken och isjas. aj aj aj!!! På sista kontrollen blev det påvist protein i urin och høgt blodtryck. Blev sjukskriven 100%. børjan på svangerskapsførgiftning. tråkigt! Ska till lege på mandag igen och hoppas jag kan børja lite igen. Har inga strekkmerker ännu, men kommer säkert, kommer bli gigantisk har jag en känsla av. tom. min jordmor reagerade på hur stor jag var. hehe! vi glädjer oss massa till maj månad!
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 25. januar 2008 #8 Skrevet 25. januar 2008 vi ringte litt rundt å sjekket på pris, og i Tønsberg er det en mann som heter kvinnedoktoren som tar 850 kroner for dette. Han anbefalte mellom uke 26 og 34 tror jeg. Han har en nettside som heter kvinnedoktoren.no. Ta en titt. Vet jo ikke hvor langt unna tønsbeg du bor. vi må kjøre i ca. 1 1/2 time for å komme ned. Men det er verdt det!
Puselure Skrevet 25. januar 2008 #9 Skrevet 25. januar 2008 Er 22+4 i dag. Har fått bra med mage. Kjenner masse liv, men mest når jeg er i ro selv. Har en gutt på snart 2 år, så jeg er ikke like my i ro nå som sist;) Har gått opp 3,5 kg til nå. Plages fortsatt med litt kvalme hvis jeg blir sulten og er sliten. Synes det er slitsomt... Jobber 100% som sykepleier, men kjenner at jeg må ned i redusert stilling snart. Utrolig sliten etter en vakt på jobben. Ingen strekkmerker etter forrige svangerskap, ingen til nå heller;) Har ellers en fin form, og det er godt. Gleder meg masse til babyen kommer, virker som tiden går så sent:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå