Gå til innhold

hvorfor ikke ibuxgel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte ha det på ryggen i natt for at jeg skulle få sove. er veldig plaget med noen punkter på ryggen som ikke engang fysioterapauten får løsnet opp i. Var en tur hos mamman min i går og måtte kjøre hjem 1,5 time i drittføre, så jeg satt spent hele veien, noe som gikk utover ryggen. Prøvde å sove,men d gjorde så vondt. Måtte bare smøre på litt ibuxgel og da sovnet jeg raskt. Jeg ser på tuba at gravide med termin innen 3mnd ikke skal bruke denne salven. Lurer litt på hvorfor...? Første gangen jeg har brukt den nå da, men ettersom den hjalp i går, frister det sikkert neste gang jeg har så vondt at jeg ikke får sove også...

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av samme grunn som at du ikke skal bruke Ibux tabletter. Salven går inn i blodet den også.

Klippet fra felleskatalogen:

"Bruk i 3. trimester kan gi følgende effekter for fosteret: Kardiopulmonal toksisitet (med prematur lukking av ductus arteriosus og pulmonal hypertensjon), renal dysfunksjon, som kan lede til nyresvikt og oligohydramnion. Moren og det nyfødte barnet kan få følgende effekter: Mulig forlenget blødningsperiode, en antiaggregerende effekt som kan forekomme selv ved svært lave doser, hemming av rieaktivitet og dermed forsinket eller forlenget fødsel. "

Skrevet

OJ! Bør jeg oppsøke lege? Det er bare denne ene gangen jeg smurte meg med det da... Shit! Følte at jeg ikke hadde noe annet valg der jeg lå og gråt i smerte....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...