Gå til innhold

Noen her som har prøvd en Mooncup?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei fy faen! Det der er så kvalmt.. sorry!

Skrevet

Fuck it! Nå har jeg lest så mange fornøyde innlegg på andre websider at jeg har bestilt meg en! :D

Tamponger er noe hersens dritt! Gir bare tørr skjede og føles håpløst. Bind er enda mindre praktisk, så dette blir spennende!

Skrevet

Bruker en tilsvarende kalt "Divacup". Se www.divacup.com. Superfornøyd! Anbefaler det til alle! Like enkelt som en tampong men mye mer behagelig. Du blir aldri tørr. Den suger aldri til seg vann om du bader. Det holder å tømme 2-3 ganger daglig hvis ikke du blør mye. Kan brukes om natten. Kan brukes når du blør veldig lite. Og den kan brukes når du forventer at mensen kommer, altså før du begynner å blø.

Dessuten så koster den så lite at det er verdt å prøve den selv om du er skeptisk!

Jeg har også kjøpt meg ei bittelita, billig gryte som jeg bruker til å koke den (og bare den) i etter hver menstruasjon. Så er den helt ren og fin til neste gang.

Skrevet

Jeg vurderer dette.

Jeg blør mye og lenge og er lei av tamponger.

Men spm:

-lekker de?

-Sitter de like bra ved fysisk aktivitet?

-Trenger man mye øvelse i å bruke de?

Skrevet

Heisann! Har vært "litt" opptatt med gretten diarè-befengt unge. ;o)

Her kan du lese om den på websiden demmes på norsk:

http://www.mooncup.co.uk/klokkeformet_kopp_norsk.html

Jeg har leste på mange forskjellige forum om hva folk mente om den og INGEN sa at den lekket! Alle sier den ikke kjennes etter at man har fått klippet av tuppen til den beste lengden for deg. Dermed vil jeg prøve den, for tamponger ødelegger bare bakteriefloraen i skjeden og gir den forhatte tørrheten. Og sopp, ikke glem sopp. Den trenger heller ikke byttes like ofte dersom man blør mye. Personlig gjør jeg ikke det, men jeg hater følelsen av å dra ut en tampong mot slutten av mensen og kjenne den ikke vil ut... *grøss* Dette er en mye mindre invasiv måte å løse problemet på. ;o)

Skrevet

Jeg blør mye mye mye i perioder da.

Blir det noe gris når man drar den ut?

Har lest de ulike infosidene, men synes erfaringer som ikke er del av reklamemateriell er bedre da:)

Skrevet

Har prøvd divacup, kjøpte den for kvinner som har født, men det var vondt å ha den i, den ville ikke åpne seg ut igjen når den var satt på plass, så den samlet ikke særlig oppi koppen heller . Alt er nok ikke slik det var "der nede" en gang.

Skrevet

Det skal faktisk ikke være sølete, så jeg gleder meg til det. Håper bare jeg har bestilt rett størrelse! Den sier at man skal ha str a dersom man har født barn, men jeg ble ikke "slappere" av å føde i det hele tatt, så jeg håper bare den ikke er for stor. Iiiik o_O

Skrevet

Divacup så litt skummel ut. Den var så drastisk, stor og gummien var lite sjarmerende. Kan tenke meg den vil kjennes mye tydeligere da den nok er mindre myk.

Skrevet

Takk for linkene.

Den midterste funket ikke.

'

Litt dumt at en av de som bruker lekker ved stillingsskifte da.. Om man må bruke tilleggsbeskyttelse faller hvertfall halve poenget bort. :(

Skrevet

Siden ingen andre never det så tar jeg sjansen på at det skyldes menneskelig feil. ;o)

Skrevet

He he:) Ja, det kan hende. Om man blør mye i perioder er det dog lurt å være bombesikker på at det man bruker virker og ikke lekker...

Ha du prøvd enda?

Jeg lurer på om jeg skulle kjøpt slik at jeg kunne brukt noe mer kroppvennlig de dagene je ikke blør så voldsomt..

Skrevet

Jeg har skaffet meg en, men har ikke fått tilbake mensen etter fødselen enda, så har ikke fått prøvd den.

Det jeg lurer på, er hvis man må tømme den, f.eks på et offentlig toalett, hva gjør man da? Må den ikke skylles før man setter den inn igjen? Har med intimservietter i veska til å vaske av den, da eller??? Er skeptisk, men kjøpte den pga. miljøaspektet - sparer miljøet for tonnevis av bind og tamponger.....

Skrevet

Hvis du må så er det greit å gå på handicap-doen om du kan for da har du jo en vask tilgjengelig. Hvis ikke bør du ha med deg en vannflaske som du bruker til skylling etter at du har tømt den.

Men det er sjelden behov for dette den kan sitte i lenge. Så om du tømmer den rett før du går ut blir det sjelden noe problem.

Og til dere som spør om størrelse. Jeg har den største (Divacup) og begynte å bruke den etter at nr1 var født med ks. Den er passelig stor til meg i alle fall.

Skrevet

Anbefaler Mooncup! Den lekker ikke hvis den er satt inn riktig. Jeg har kraftige blødninger og har aldri lekket. Jeg brukte et par runder på å få til en god teknikk for å få den inn og ut. Men når du lærer deg det sitter den godt, du merker den ikke! Jeg som før måtte ha både tamponger og bind, trenger nå bare Mooncup og evt truseinnlegg. Jeg måtte opp på natta å skifte tampong før, det trenger jeg ikke lenger!! Er superfornøyd jeg. Du kan trene osv, merker ingenting.Sparer jo også en god del penger da!!

Skrevet

Hmm, nå var jeg inne og så på bildet, hvordan setter man den inn da? Så stor ut, liksom...jeg klarer ikke å bruke tampong, men har veldig heavy flow, så hadde kanskje funket fint dette?

Skrevet

Den er litt stor ja, men det går bra med litt øvelse. Du bretter den sammen og dytter den opp, så "åpner" den seg nå du slipper. Jeg måtte øve meg litt, men ikke mye før jeg fikk det til. Viktig å slappe av når du setter den inn.

Skrevet

Gleder meg til den kommer! Håper bare den kommer før mensen denne gangen, for jeg er virkelig drittlei tamponger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...