Gå til innhold

Dere som koser dere hjemme med babyer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare spørre... Hvilken type babyer har dere? Da tenker jeg mest i forhold til søvn og om babyen er generelt blid eller generelt litt krevende og sutrete.

Jeg koser meg med mini, og jeg koste meg med eldstemann og mellomste, men jeg koser meg ikke generelt med å gå hjemme med baby. Har tenkt litt på hvorfor det er slik og tror at det nok er litt todelt. ene delen har med meg å gjøre, at jeg føler jeg trenger mer mentalt innputt i løpet av en dag enn en baby kan gi,men like mye tror jeg har med å gjøre at alle mine tre har sovet utrolig dårlig og oppstykket (snakk om at de første 6-7 mnd har jeg vært heldig om jeg har fått mer enn 4-5 timers oppstykket søvn, på det værste ble det fort bare 2-3 timer oppstykket søvn) og eldste og minste har også vært vrien å få til med dagsoving og har vært ganske sutrete og krevende babyer. Eller er i mini sitt tilfelle siden han fortsatt er baby. Han har perioder hvor han er blid og leker seg fint selv, men jeg synes det blir mye sutring, han vil bæres på osv. Tenker at om ungen mine hadde sovet hele natten, evt bare våknet 1-2 ganger for pupp, vært blide som noen soler dagen lang, sovet en-to lenger dupper på dagtid, kunne ha sittet i vognen på turer osv så hadde jeg også sånnsynligvis nytt babytiden mer. Nå skal det sies at ungene mine er veldig blide og greie nå som de er større da, etter de begynt eå krabbe og gå egentlig :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg koste meg veldig med førstemann - han var en veldig tålmodig og blid baby - våken stort sett hele dagen, men det gikk fint.

Koser meg veldig denne gangen også, til tross for netter med lite søvn. Milla er heldigvis veldig blid og tålmodig på dagtid - så hun er en "enkel" baby sånn sett;o) Hun sover bare en gang for dagen (akkurat som storebroren) og da må jeg stort sett ut å gå tur med henne - men det er bare kjekt. Tiden går altfor fort denne gangen, syns jeg. Hun er allerede snart 6 mnd...gruer meg til å begynner i jobb igjen med de utfordringene det fører med seg...(dvs tidsklemma)

Skrevet

jeg koser meg masse hjemme, klart det ikke er den største stimulien man får, men jeg synes det er så koselig!! ;) Min sover ikke bra på nettene, håper dette snart går over, våkna hver eneste time inatt for mat!!Da blir alt litt tyngre.. Men han er blid som ei sol på dagen og ligger helt fin å leker for seg selv, blir veldig lite bæring her, da er det jeg som tar han opp pga at jeg vil kose! :)

Han sover som regel greit på dagen også, har akkurat begynt å fatte at jeg å må legge meg til å sove da når jeg først har sjangsen!

Så min er generelt blid som ei sol, alltid et smil på lur!Han er snart 3 måneder.

Skal ærlig innrømme at jeg blir tålig oppgitt på nettene mens det pågår, så jeg ser virkelig fram til tider med mere søvn! ;)

Skrevet

Jeg går ikke akkurat rundt og bare smiler her hjemme jeg heller, men det er jo deilig å sove lenge hver morgen og ikke stresse til jobb:)

Fødte 30 okt og gutten min sover fra 24 til 10 dagen etterpå (drømmebaby). Så jeg får lang søvn hver natt.

Dessuten har jeg en mann som jobber turnus og har langfri hver fjerde uke - da finner vi på noe moro og kommer oss bort fra leiligheten.

Men ellers merker jeg at jeg begynner å ta kontakt med jobben og kollegaene mine mer enn før. Ringer, kommer innom, epost, møter dem på pub. Savner fellesskapet og "tempoet" på en måte.

Dr Phil om morgenen er ikke akkurat den beste underholdningen!!! Hahahahahaha!

Skrevet

Akkurat sånn har jeg det også.... Det blir maks 4 timer oppstykket søvn, og på det verste bare 2 timer. På dagtid sover han bare en halv time i slengen, og når han er våken vil han bare bæres på. Verdens sjønneste unge, men jeg kunne tenkt meg litt fri ja. Kan ikke si jeg koser meg noe særlig....

Skrevet

Jeg koser meg med babyen min som snart er 3mnd, et etterlengtet barn jeg her ventet leenge på.

Men det har selvsagt også vært tøffe perioder med lite søvn.

Nå ser det heldigvis ut til å bli mer orden på det.

Jeg vil anbefale deg å kjøpe boken "Sov godt" av Karin Naphaug, der står det mye bra om søvn for barn fra 0-8 år. Tror det vil være en god investering for både deg og barna. Alt blir helt annerledes når man er mer utvilt!

Lykke til.

Skrevet

Jeg koser meg fordi jeg kan legge opp dagen akkurat som jeg vil! Og slippe å mase til jobb.

Jeg har en passe "hyper-aktiv" unge, som må bæres pga sutring, men som fint kan sitte på gulvet for seg selv i flere timer uten å rynke på nesa! Så her er det dagsformen det kommer an på. Ingen dag er lik!

Vi er litt ute å triller eller er på kafe/kjøpesenter, eller sammen med venninner, så dagene flyr. Samtidig som jeg nyter hvert sekund! Og det har jeg gjort fra dag én.

Skrevet

Koser meg til en viss grad, han er jo en herlig gutt på mange måter. Men han er ekstremt aktiv, føler jeg da, flere kommenterer det når de er på besøk. Det skal skje noe hele tiden, og han kan bli fryktelig sint om ting ikke går hans vei. Det har blitt bedre, men det skulle bare mangle, nå er han jo godt over 7 mnd. Siden han er forholdsvis blid på dagtid, gjør det det lettere å takle nettene med smokkeputting og innimellom, rasing. Men må innrømme jeg er sliten og lei av å måtte stå opp og putte den smokken, legge på dyna han har sparket av seg, etc... Har helst ikke lyst til å ta noen skrikekur heller, tror ikke jeg orker det. Har prøvd noen ganger å la han gråte noen minutter for å se om han roer seg på egen hånd, men han bare skriker seg opp. Han ligger forresten på eget rom... men som sagt, på dagtid koser vi oss, men jeg er fryktelig sliten når ettermiddagen kommer fordi han er såpass aktiv og krevende selv om han ikke gråter og sutrer så mye.

Skrevet

Den boken tar i liten grad for seg hva man gjør med babyer med luftsmerter, som får tenner, er syke, har natteskrekk eller mareritt, asmatisk bronkitt osv og dermed er det fint lite å gjøre med nattesøvnen i de tilfelle som stort sett har grunnen til hyppig nattevåk hos oss ;-)

Skrevet

Har lurt litt på om jeg skulle bestille den boka sov godt, nå er det gjort!! Håper den gir meg noen greie tips!! ;) Gleder meg!

Skrevet

Gutten min er 3,5 mnd. Det om jeg koser meg hjemme mye med søvn å gjøre. de gangene han får mat 23 00 og sover til 5 00 spiser og sover rtil 8.30 - DA er jeg utvilt og har energi og overskudd til å kose meg med han på dagen-

i motsatt tilfelle, der han våkner mye pgaluft i magen, og er våken fra 6 00 og hundre ganger i løpet av natten, DA må jeg si at jeg bare går rundt og prøver å få tiden til å gå så jeg kan sove igjen. Søvnløse netter har ødelagt mye av de første par månedene med beby,

men nå begynner det å bli bedre heldigvis.

På en annen side gleder jeg meg til å begynne å jobbe igjen = )

Kunne nok ikke trives med å være husmor resten av livet nei

men nå koser jeg meg i vertfall = )

Skrevet

Ja, søvn må man ha, det er alfa og omega.

Jeg storkoser meg hjemme, men jeg dette er jeg sikker på har noe med hvor jeg befinner meg i livet mitt å gjøre. Jeg har hatt en superaktiv jobb (litt sånn at jobben blir livet) og en ikke mindre aktiv fritid. Jeg er 38 år og har gjort det jeg har ønska meg. Nå befinner jeg meg i den situasjonen at disse rolige dagene der babyen bestemmer tempoet er vidunderlige, og jeg har ikke noe jeg heller ville gjort. Og hele baby-/husmorprosjektet er kjempespennende for meg. Så heldig jeg er!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...