Gå til innhold

Er det bare jeg som sliter med dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla er snart 3 mnd og har vært mye våken på nettene. Spiser ofte og våkner hver annen time nå eller hver time. Får kun mme. Fatter ikke hvorfor hun må spise så ofte men....

Uansett, etter nå å har vært så mye oppe så har jeg fått store problemer med innsovning. Så ofte klarer jeg ikke sovne igjen på natta når hun har fått mat. I natt f.eks lå jeg våken fra 0115-0430. Hun våknet deretter hver time så ikke mye søvn nei. Problemet er jo også da selvfølgelig at jeg klarer ikke sovne når hun sover på dagen, ei heller på kvelden når mannen er hjemme og jeg skal ta igjen litt. Ligger i timer og får det ikke til.

Jeg er så fortvilet, lei meg og blir helt desperat. Må avlyse de få sosiale avtalene på dagtid stadig vekk fordi jeg er helt kjørt. Og blir bare sittende hjemme med Sofie. Går 2 turer pr dag, er avhengig av det for at hun skal få sovet litt lenger enn 30 min.

Føler jeg blir så alene og isolert etterhvert, og gruer meg til nettene og gruer meg til å prøve å sove når hun gjør det, for jeg blir så fortvila ettersom minuttene går og jeg vet hun snart vil våkne igjen...

SOm dere skjønner blir det en ond sirkel og jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg ut av det. Virker som hele søvnsystemet mitt er helt på utur....

Noen som har det som meg og hva kan man gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei snuppa!!

Jeg var akkurat der du er nå da han var mindre!En virkelig ond sirkel ja.. Det som hjalp meg var å reise hjem til mamma og la ho ta styringen noen dager, da avlastet hun meg hele nettene!så jeg fikk hentet meg inn igjen!Hva med å prøve å la det gå litt lengre tid mellom måltidene på dagtid, kansje dette går igjen på nettene da?Funket her..

Men nå har vi hatt 3 netter hvor han har våknet ofte, inatt var det hver time, og jeg kjenner på kroppen at jeg er utrolig sliten!Så turen for meg går opp til mor idag, så får jeg fort 3-4 timer på øyet! ;)Håper du har noen rundt deg som har mulighet til å avlaste deg ei natt eller to..bra at det er mme ho spiser da, gjør ting litt lettere! ;)

Ta deg et godt varmt bad før du legger deg..

Skrevet

Jeg sleit med det til og fra da hun var mindre også, men nå har det liksomn tatt helt av. Sambo er på jobbreise, farmor er i kina og mormor i amsterdam. Søstern skal ha eksamen og må lese. Sambo kommer hjem i morgen kveld så da tar jo han natta heldigvis.

Tror ikke jeg får til noe lenger enn hver 3 time på dagtid, men det henger kanskje sammen med nettene...

Skrevet

hvor ofte spiser hun på dagen?? høres rart ut at hun spiser så ofte på natten da..

det som er viktig er å gi henne nok mat på dagen slik at hun bygger opp lageret til natten . prøv å lage rutiner på matingen. FEKS hbver 3. time får hun mat, går det kun en time så skal hun ikke ha mat. når det da har gårr 3 timer er hun så sulten at hun får i seg mer føde og da holder ut 3 nye timer.

Skrevet

Hun spiser hver 3 time på dagen, noen ganger hyppigere.... får mat når hun vil ha, prøver å dytte litt ekstra på henne på kvelden så hun har noe å "sove på" men har lite effekt her i gården. Hun har ikke økt noe særlig på mengden mat siden hun var 4-5 uker, spiser omtrent like ofte og like mye eller lite alt ettersom man ser det. Hun spiser normalt rundt 100 ml pr måltid, oftere mindre enn mer, og ifølge pakningsveiliedning, skal jo hun liksom være oppi 165 ml pr måltid.

Det som er rart er at hun etter en time på natta kan tømme flaska på 110 ml...så ofte er hun sulten etter så kort tid, men noen ganger er det bare 30 ml og hun vil ikke ha mer. I natt fikk hun smokken etter en time og sov en time til på det. Men veldig ofte spiser hun ihvertfall 70 ml etter så kort tid.

Har snakket med HS om det, men hun har jo ikke noe lurt å komme med, bare atnoen babyer liker å spise hyppig og lite, mens andre spiser mer, JOda, greit nok det, men er vel normalt at hun skal øke i mengde og ned i antall måltider når man nærmer seg 3 mnd??

Hun legger forøvrig fint på seg og er blid og fornøyd på dagen nå, Kolikk har gitt seg her for 2 uker siden.

Skrevet

Vet at det ikke er anbefalt, men fortsetter det så starter jeg med tynn velling når hun er 3,5 mnd på kvelden.

Skrevet

jeg har gått til innskaffelse av boka endel har snakket om.. karin naphaug.. sov godt!!!Skal gi deg tilbkemeldigner på den, har store forventninger!!Min spiser også så ofte nå..fortvilende!Vi skal ut å kjøre bil nå, så puppene får fyllt seg opp litt!! ;)

Skrevet

Har akkurat vært på trilletur nå, da kan hun nemlig sove 2 timer noenganger, men i dag våknet hun før vi var hjemme igjen. Typisk når man trenger det mest. Så da griner man for det og, snakk om å være på felgen jah...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...