Piipii Skrevet 24. januar 2008 #1 Skrevet 24. januar 2008 Vi har nå i noen uker gitt lillemann risgrøt fra holle, da jeg har hørt at denne er veldig skånsom mot magen. (han har slitt litt med magen tidligere, får lett vondt osv) Men nå fikk jeg høre at denne ikke mettet sånn veldig så vi tenkte vi skulle bytte type. Hvilken grøt anbefaler du? - Og kan jeg gi han grøt som er fra 6 mnd når han ikke blir det før 12 februar? Anbefaler du grøt som man blander melk eller vann i?
Snupi27 Skrevet 24. januar 2008 #2 Skrevet 24. januar 2008 nå er jeg ingen ekspert men vil fortelle om mine erfaringer ang grøt. jenta mi har oxo litt skånsom mage. hadde kolikk osv.. vi begynte med nestle maisgrøt når hun var 4 mnd, den metter heller ikke men er for smakens skyld.. jeg tenkte vi skulle bytte grøt type for å gi henne litt mer metthetsfølelse så vi byttet til 6 mnd grøt fra nestle når hn var litt over 5 mnd. det ble et sant hælvete om kvelden og natta. hun fikk veldig vondt i magen. vi byttet til maisgrøt igjen og det funket fint. vi prøvde merket hipp (6 mnd grøt) og hun fikk like vondt i magen igjen.. så nå er vi tilbake igjen på maisgrøt nå når hun er 6 mnd. vi har litt sviskemos i grøten hennes.. alle 6 mnd grøtene vi ga henne blandes med vann.. kan jo hende din baby tåler det bedre enn min men ta det litt rolig de første gangene anbefaler jeg deg =)
~Aurora~ Skrevet 24. januar 2008 #3 Skrevet 24. januar 2008 (samme svar til deg som på skravle) Jeg tenkte på Nestlè sin Havregrøt, ris og hvete, jeg. Den bruker vi nå, snupp er 7 mnd. Den skal blandes ut med vann og er vel en "mellomting" mellom maisgrøt/ risgrøt og 6 mnds grøten? Den kan brukes fra 4 mnd og inneholder små mengder gluten, slik at de små magene gradvis kan tilvennes dette. Kunne det vært noe, feks?
Kosel Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 Ville holdt meg til mais/ris grøt frem til h*n blir 6mnd. Prøv maisgrøten (smaker også litt likt hvete grøtene man begynner med når de er 6mnd ) Ha gjerne litt maltekstrakt i grøten/eller sviskesaft. Når mini har slitt veldig (har sjeldent vondt i magen men når han har det er det full stopp, da har jeg blandet malt i grøten og gitt ham sviskesaft å drikke fra tutekopp til alle måltidene - gjort susen det ja) c",)
Piipii Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. januar 2008 Ok da roer vi den litt ang 6 mnd grøten. Lilleman her hadde også kolikk osv, så er veldig forsiktig med hva han får. Vi har prøvd maisgrøten, men han likte den ikke også fikk han nok litt mageknip på natten av den.
Kosel Skrevet 24. januar 2008 #6 Skrevet 24. januar 2008 evt blande den ut med masse sviskepure, ferskenpure, (andre fruktglass) i begynnelsen og heller ta mindre og mindre. Flere venninner som har måtte "lure" inn grøt på denne måten! Jeg har ikke prøv den havere/hvete/ris(?? hun under her har nevnt den) Kan jo prøve den. Og hva med å prøve ¨å gi på morgen/dagen og ikke på kvelden før han legger seg. Det gjorde jeg han fikk grøt til frokost, så begynte vi med middag i 5-tiden og nå får han grøt til kvelds også mellom 6-7. (i tillegg et fruktmåltid som mellommåltid i lunsjtider) Hørt mange si at de det gikk mye bedre med grøt når de prøvde å gi det tidlig på dagen i stede for på kvelden. Må vel bare prøve seg frem litt å se hva som funker for dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå